In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 mei 2024, 11:48

Goede middag.
Een kermis is een geseling waard.
Een groot deel van de vakantierommel is al opgeruimd.
Nu nog de was sorteren.
Voor de rest ligt alles hier op zijn plaats ongeveer.
Morgenvroeg boodschappen doen voor het bezoek in de namiddag.
Mijn zus en haar dochter met man en kindjes komen morgennamiddag.
Omdat ik niet naar de trouw kan gaan in Italië.

Het is hier ook maar grijs en somber.
De zon gaat het net winnen voorlopig.
Ze doet wel haar best.

Een aangename zaterdag gewenst en smakelijk voor wie aan tafel gaat.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 mei 2024, 13:19

Afbeelding

Hallo iedereen,

Daarnet in de tuin een eekhoorntje gezien dat aan een noot zat te knagen. Het was door dat knagend geluid , dat ik hem in de gaten kreeg. Was helemaal niet bang , en bleef rustig verder eten. Mooi om te zien.
Vroeger zag je hen zelden , nu meer en meer.
Die noten komen van bij buurman, die heeft achteraan een notelaar staan . En de noten van vorig jaar liggen in een doos onder een afdak.

Geen al te best weer voor het Pinksterweekend. Weet niet wat wij gaan doen , morgen en overmorgen.

Ben boven een beetje aan het opruimen. Vooral de tekeningen van de ukjes. Ze tekenen graag en ik hou die dan een tijdje bij, maar je kunt niet alles bijhouden.

Dames, tot morgen allemaal.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

18 mei 2024, 20:19

hier eetdag ten voordelen van vernieuwing van parochiezaal,
toog, vloeren en dansvloer zijn versleten alsook de keuken,
alles is nog van de jaren 1960, hoog tijd om te veranderen,
samen met koppel vrienden en zonen lekker gaan smullen,
soep, kalkoengebraad met champions saus met kroketten of frietjes,
je kreeg heel veel vlees, kreeg het niet op, dus ingepakt en mee naar huis,
dus de dieren hebben er ook van gesmuld, veel volk,
en het moest weer eens regenen, alles is te nat,
heel erg voor mensen die zo kort bij het water wonen,
die hebben ook hun deel van al die regen gehad,
ben ik content dat ik ver van waterlopen woon,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 mei 2024, 21:07

Gezellige avond iedereen en voor straks een goeie nacht
Hier is het droog gebleven vandaag... hopelijk
morgen ook..; 't is koers morgen de 'Antwerp port epic'
langs de haven en in de polders :roll:
slaapwel allemaal en tot morgen.... :)

Afbeelding
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 mei 2024, 08:58

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, :wink:
grijs maar droog, en we zien wel wat er komt :roll:

Fijne Pinksterdag aan allen en sterkte aan wie het kan gebruiken :? :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 mei 2024, 09:53

Goede morgen seizoentjes,


Ben een beetje langer in bed blijven liggen. alle dagen hetzelfde weer...
Ze zijn gisteren voor het dak gekomen en dat van de buren. omdat we tegelijkertijd de werken uitvoeren. alles werd nog eens doogenomen en er zou aan begonnen worden Maart-April. ventje moest dus niet naar het ouderlijk huis.

Frank en ventje zus moesten ergens in Gent zijn. er woont daar een broer van hem. waarschijnlijk voor zijn verjaardag. ze zijn dus ook niet gegaan naar het huis.
Lilly en Gimly waren buiten maar ik hoor nu weer gestommel boven dus zijn ze boven aan het ravotten. dan kan de achterdeur dicht. Iemand heeft ons gezegd dat als we de pelletkachel gaan hebben we onze deur naar de gang gaan mogen open laten staan. Dat zullen we wel nog zien.

Krakje: op verschillende Fb tijdslijnen is dat prentje ook te zien. amai, de jaren 60! ik stel me psychedelisch behangpapier voor en gestucte muren in dik profiel. wastafels op een voet en een wc sas met een trekker ipv een duwer. ik heb hier zelf ook een wc met een trekker voor sas want we wilden daar ook een wc waar die oorspronkelijk was. mijn moeder had toen het lumineuze idee hier een in reclame te zetten. onze aannemer die hier dan was zei: madam, als ge wilt, zal ik dat plaatsen maar denk dan wel dat uw gasten eerst hun broek gaan mogen uittrekken en dan op de wc kruipen als op een paard. met andere woorden: er is geen plaats voor een gewone basiswc. die hier staat is een aparte maat. speciaal voor kleine ruimtes. buurman heeft de zijne gespaard en volledig laten afspuiten met een speciaal product zodat die weer netjes waren. bij hem zijn ze dus nog orgineel.

vandaag eten we dus Osso Bucco en het is het weer ervoor. amai zeg: mei en amper 16°. we hebben echter het weer niet te kiezen. de seizoenen schuiven op. misschien zitten we in de herfst? dan volgt de zomer en dan de lente?
ach, we zien wel. het zal ooit wel beteren van weer.

als aperitiefhapje hebben we de keuze uit kaasrestjes, hot-dogrestjes en een oude gedroogde lookworst. er is nog kroeppoek ook. naar wat we gaan kijken weet ik niet. een Teagarden hebben we al lang niet meer gedaan en mischien kan ventje ook andere zaken zoeken op die zender via hun online platform.
ik ga hier met de handveger en blik wat stof opvegen waar ik zit. om de een of andere reden is dat altijd vuil .Maandag kan er dan gestofzuigd worden. vandaag is het ventjes sabbat. buiten de Osso Bucco maken zal er niet veel inzitten vandaag.

fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 mei 2024, 11:28

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes

MH ,zo te horen heb jij een prachtige vakantie achter de rug. Leuk daarvan alles te mogen lezen.

Oma-C en bekske + de anderen die ik nu vergeet, ik wens jullie allemaal een spoedig herstel. Alle kaarsjes gaan vanavond aan als we terug zijn van het tuincentrum , we komen er enkel tekort en dat gaan we deze namiddag oplossen.
Matice is aan het zeuren om naar de tuin te gaan. Zal hem maar buiten laten.
Als de bloemetjes gedaan zijn, ga ik wat kleuren op nummer. Dat ontspant mij enorm+

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal :D .

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 mei 2024, 14:56

Afbeelding

Hallo iedereen,

Krakje: dat heb ik ook al gedacht. Wij wonen ook niet in de buurt van water. Gisteren op het nieuws mensen die al voor de 3de keer op korte tijd met wateroverlast te maken hebben. Je zou voor minder verhuizen.

MM: volgens horen zeggen geven die pelletkachels heel veel warmte. Zou dus best kunnen dat je de deur van de gang moet open zetten. Wij deden dat jaren geleden ook toen we de houtkachel nog gebruikten als verwarming. Je kunt zoiets moeilijk regelen , en dan was het boven ook een beetje opgewarmd.

Manlief kijkt naar de koers en Spaanse woef is in diepe slaap. Die heeft ( en wij ook) al een wandeling achter de rug van 10 km. Vandaag was het Vlaams-Brabant wandelt , een evenement waar veel wandelaars op af komen. Wij waren er al in de morgend. Was mooi en voor herhaling vatbaar.

Dames, tot morgen allemaal.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

19 mei 2024, 18:18

Pinksteren waar word dit nog gevierd,
wij hebben dat vandaag gevierd
met gezellig te gaan eten in de parochie zaal,
en zo ons steentje bijgedragen voor die vernieuwing,
want die zaal is vroeger ook door de bevolking van het dorp,
bijeen gebracht met de Uilenfeesten,
geen regen gezien hier, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 mei 2024, 19:54

Zo dat was plezant mijn zus en haar dochter met haar kleintjes.
De peuter is een beslist dametje.
Die komt er wel later.
Een flinke meid die al heel veel kan op haar twee jaar en vijf maand.
De opruim is voor als ik goesting heb en anders voor morgen.
De voordelen van alleen te zijn.
Op een gegeven moment dacht ik dat we een goei vlaag gingen krijgen, maar die bleef weg.

Dames tot morgen en slaap lekker voor straks.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

20 mei 2024, 08:38

Afbeelding
over de regenga ik niks zeggen weet wel dathet voor sommige mensen erg is met die overstromingen .Maar daar over praten helpen deze mensen niet .we zullen geduld moeten hebben voordat het zonnetje een tijdje paraat zal zijn .Maar dan hopen dat het niet snikheet word zodat je binnen moet blijven omdat het te warm is datis ook niet watwe willen afijn ja niemand heeft iets te zeggen over het weer het doet toch zijn zin .Tracht gewoon iedere dag te genieten om het even hoe en hoe moeilijk het soms is.Sta blij op en ge blij slapen dan is je dag geslaagd.JA DAT gaat niet altijd maar probeer het toch te doen nog een fijne dag verder groetje
Laatst gewijzigd door Bekske op 20 mei 2024, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 mei 2024, 08:46

Goede morgen seizoentjes,


Allez, weer geen weer. we gaan het maar zo beschrijven. Lilly was boven haar Chançon de miauw te zingen want het was dringend dat ze effen buiten ging. wel, ze zit nu buiten en Gimly is al terug binnen. ik heb vreselijk rare dromen gehad. zal waarschijnlijk van dat shotje whisky komen waar ventje op trakteerde. ( 't is zondag voor iets hè zei die) Osso Bucco gegeten, heb meestal aardappelen en wortel gegeten die ik prak zonder saus want dat vlees was echt veel te vet. de saus lengde weer niet aan, maar moet je nu eens gaan kijken naar die pot! een dikke saus. ventje weet echt niet wat die fout doet. als ie 'em de dag van te voren had gemaakt dan was die saus gedikt maar ja.

Vandaag geen huisarrest voor volwassenen of iets dergelijks. onze gewone maandagse taken.
Morgen moet ik in de middag pas naar de dokter. weer algemene controle. mijn gewicht zal besproken worden. lintmeter rond mijn buik. bloedtesten doen we nu niet. pas volgende maand denk ik. of zoals normaal om de 3 maanden.
Donderdag komt de diepvries. de aardappelbolletjes zijn op. en vrijdagmorgen mag ik weer naar de kapster om mijn haren te wassen. ventje vind dat een goeie regeling.en ze wil het doen dus.

de uplichter die aan de kast staat als je onze living binnenkomt heeft de geest gegeven. het is nog ene die we in de Argos gekocht hadden maar hij weigerde nog langer te branden ondanks nieuwe lampen. dus diens tweelingbroer gaan halen die boven staat en we gebruiken nu tijdelijk deze. ga toch eens op de bol gaan kijken voor een nieuwe. dat is nu niet voor direct.
De mucher is in gebruik genomen en dat ding praat tegen je. het bedankte ons dat we de mulch gebruikten. die staat voorlopig in stand-bye want het emmertje is niet vol. aan het eind van de week gaan we weten ( dat is dus vrijdag voor de vuikniskar komt) hoe dat eruit ziet als het eruit komt. voor de zakjes steekt ventje er een keukenrolpapiertje in zodat de vliegen er niet in kunnen. ( saus en restjes vlees) Het eten dat Gimly laat liggen is dan voer voor de mulcher.

mijn taak is alles hier een beetje op te ruimen en dan stofzuigen. ventje gaat onder de douche. dan gaat ie gaan kijken of de beenhouwer open is, anders is het iets uit de diepvries. of ik maak macaroni met kaas en spek klaar. de melk zal dan melkpoeder zijn. heb ik altijd in huis. wij drinken geen melk in onze koffie. in engeland is thee met melk dè drank maar ze keken raar als ik er geen vroeg. ik zei dan altijd dat ik allergisch tegen melk was en dan was het goed. de enige uitzondering is groene thee. die schenken ze zonder melk. De thee van King Charles is Earl Grey. dat drinkt hij heel de dag. Jean-luc Picard, de kapitein van het fictive enterprise ruimteschip drinkt die ook. en zonder melk. ze zijn nu aan de laatse fase van hun Franchise bezig: de serie Picard. we hebben nog seizoen 3 te bekijken want verder gaat die serie niet.

Gimly heeft weeral honger. ik heb het al dikwijls gezegd dat die een gebreide maag heeft. hij is volgens mij boulimic want hij propt zich vol en dan heeft die een haarbal. Lilly heeft daar minder last van want ze heeft ultrakort haar, precies een fleecevel. alleen op haar buik heeft ze veel meer haar. haarverlies heeft ze dus weinig zoals Vinny in de tijd. die had ook ultra kort haar. als hij ergens van sprong en de zon scheen, dan zag je die kleine haartjes uitvallen. Maar ja: Waar is de zon? tegen de avond komt ze tevoorschijn maar dan is het de moeite niet om nog iets te doen. alleszins geen BBQ. we hebben er 1 kunnen doen en dan was het weer gedaan. onze parasols zijn ook nog niet uitgehaald. mijn saliestruik staat wel goed. die is heel veel gegroeid. er hangen voor de moment veel paarse bloempjes aan.
De andere planten ben ik nog niet gaan bekijken.


Koffietijd! ventje gaat toch naar de badkamer. dus eerst een bakkie troost en dan erin vliegen.

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 mei 2024, 09:40

Afbeelding

Een goedemorgen iedereen, het weer is wat het is :roll:
en we moeten het ermee doen en het beste er van maken
Allen een fijne 2e Pinksterdag en heel veel sterkte aan
de zieken en hun familie..... :(
Veel geduld en moed, ook al is dat niet altijd gemakkelijk :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

20 mei 2024, 13:49

Fijne namiddag iedereen
Hier pinksterjaarmarkt...... warm, maar goed zo.....
Hebben hond van vriendin op bezoek, baasje staat op de rommelmarkt , we zijn geweest, en hebben haar bezig gezien
.... die met hoofddoeken proberen toch af te dingen he, ook al is het al spotgoedkoop. Tja, bij vriendin lukt dat niet, dan gaan ze maar op een ander he, ze bakken overal visjes.....
Feit is dat vriendin heel veel rommelmarkten doet en dat ze goed weet wat ze doet........
Het is een hobby gelijk een ander, denk ik dan......
Kleindochter stond ook met een stand je van zelfgemaakte fimo-stukjes, gebakken en gesminkt, maar ze was niet zo goed, mama beef dan bij haar stand je en kleindochter is hier bij ons beland.......

Zo, zal eens koffie maken met iets lekkers bij.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

20 mei 2024, 17:55

maandag de week is begonnen,
en de maand mei is de helft al voorbij,
voor mij mag de zomer eindelijk beginnen,
ben die regen echt heel moe,
maar we staan nog iedere morgen goed gezind op,
s' morgens plannen we onze dag wat we die dag gaan doen,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.