In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 mei 2024, 08:11

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Veel te doen vandaag. Manlief is boven in mijn hobbykamer al een uurtje aan het werk. Hij zit daar rustig, de kamer heb ik zelf ingericht en die straalt dan ook rust uit wat mijn bedoeling was. Het heeft dan ook een groot raam tot op de grond welk uitkijkt op de tuin en de bloemetjes die we zondag verpot hebben. En terwijl kan ik rustig mijn HH doen.
Moet vandaag even naar shopping als ik gedaan heb, want mijn nachtcrème is op. Ik ga die halen in een medi - market, die zijn stukken goedkoper dan hetzelfde product bij de apotheek.
Het stortregent hier, we zullen maar denken dat het goed is voor het gras en de bloemetjes, we kunnen er toch niets aan veranderen.

Ik wens iedereen, zonder uitzondering ,een fijne dag. Liefs aan jullie allen en een dikke knufffel en maak het binnen maar gezellig.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 mei 2024, 08:13

Goede morgen seizoentjes,

En we kunnen weer klagen dat het regent. we zijn mei en zitten nog met de verwarming op. Gisteren zei iemand van de lotgenotengroep waar ik lid van ben dat wij misschien gaan kunnen BBQ-en met kerstmis. de seizoenen zijn hun kluts kwijt. en dan als het eindelijk warm weer wordt zal iedereen klagen dat de mussen dood vallen van het dak door de hitte. het is nooit niet wel. maar we mogen blij zijn dat we elke dag nog eten op de tafel kunnen zetten. dat we ons kunnen verwarmen en een dak boven ons hoofd hebben. de dalai lama zei dat wel niet maar het had gekund.

Vandaag de keuken herinrichten. met die "mulcher" gaat ventje de microgolfoven op de plaats zetten waar de steamer stond en de spuitwatermaker. de steamer gaat naar ofwel de kringloop ofwel containerpark. de spuitwatermaker komt naast de mucher te staan die dus gaat staan waar de microgolf vroeger stond. de langste kant van de keuken is dus voedsel en de andere kant afwasbak, mulcher enz.
Ik ga soep maken vandaag. gewoon slasoep. met 1 grote ui. ik zou die lenteuitjes ook erin kunnen doen want mijn moeder gebruikt dat in plaats van een gewone ui omdat indertijd Pa dat lekkerder vond. ik heb ze dan ook geleerd hoe ze haar spaghettistokken in 2 doet. want ons Pa had niet graag lange slierten. hij at ook altijd zijn pasta met mes en vork. ze zouden hem in Italië eens raar aangekeken hebben. en eigenlijk heb je die lepel niet nodig. je draait gewoon met je vork rond je bord. gelijk dat de chinezen stokjes gebruiken om te eten.


Alles die in de onze gang stond is dus naar het containerpark gegaan. we hebben ook het hout weggedaan. Niemand kwam er om. ze willen het allemaal wel maar er om komen? das te veel gevraagd.
De laatste zaterdag van mei komt er iemand van de kachelwinkel kijken. voor nu zaterdag was er geen vrij. en dan spreken ze een dag en uur af om die 240 kilogram wegende pelletkachel te komen zetten. bijna iedereen die ventje gesproken heeft is tevreden. dus hopelijk zijn wij ook tevreden. je moet volgens buurman V witte pellets kopen, die zijn wel een stukje duurder maar hebben dan andere voordelen dan de gekleurdere pellets.
Ventje moet dus eerst de schouw doen. eerst die scheuren met polyfilla en daarna schilderen. ik ga een andere plaats moeten vinden voor een vaas bloemen. ook voor mijn theelichtjes en de urnes van de katten.

ventje wil dus een plank op de schouw hogerder dan de kachel en die zou dezelfde kleur hebben als die planken die aan de muur komen eens die kast weg is. de voetstoeltjes en de tabouretjes die mijn vader nog gemaakt heeft, kunnen ook dienst doen om de modem op te zetten want die houten bijzettafeltjes die we nog gekocht hebben toen we samen gingen wonen gaan ook de deur uit. Gimly gebruikt ze al krabpaal. ze zien er lief uit. Lilly gebruikt 2 krabpalen. die van de "Divine predessor" Mies. en die kleine die we gekocht hebben voor de verjaardag van Vinny en Gimly omdat hun oude krabpaal vernield was door Vinny. naar die kleine hebben ze nooit gekeken. Lilly wel. Lilly is het type kat waarvoor krabpalen zijn uitgevonden. ze koos vanmorgen eieren voor haar geld want ze bleef binnen. nu het raam op Kiep blijft staan heeft ze wel de regen gehoord. neen, ik blijf lekker liggen. ik lig hier goed.

Ben ik nu mis of gingen ze gisteren die laadpaal bij Clive installeren? in ieder geval ze kunnen er maar genot van hebben van hun electrische wagen want haar manlief doet toch veel kilometers. wij doen er weinig, nu wel meer met die situatie rond het ouderlijk huis en mijn moeder. ergens naartoe gaan doen we niet. of ventje moet het echt ook willen. ze zijn het Boudewijnpark aan het hernieuwen. de "Oberbayeren"zaal is al tegen de grond. als kind daar veel geweest met mijn grootmoeder om naar het carnaval te kijken. een vriendin van grootmoeder had een cafè langs de Rijselsesteenweg. en er zat daar altijd volk. de dolfijnen krijgen een buitenbad anders verliest het dolfinarium hun vergunning. ze vinden het zowiezo al tegen de natuur om die dieren kunstjes te laten doen in ruil voor vis. :? maar tuimelaars doen dat ook in de natuur bij de mensen die vissen. en door middel van echolocatie vangen ze hun vis, meestal scholen sprot.

En tot zover de les natuurkunde. het is immer koffietijd.
Fijne dag seizoentjes, die gaan we zelf moeten maken.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 mei 2024, 08:21

@ Muddy Maddy, de laadpaal is al geïnstalleerd, maar wordt vandaag pas gekeurd. Als dat gedaan is , kunnen we de laadpaal gebruiken. In de straat hier zijn een aantal laadpunten, maar die zijn constant bezet, helaas ook door gewone auto's die deze plaatsen zien als een parkeerplaats.
Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mei 2024, 09:18

Goeiemorgen iedereen :wink:
Ja regen :roll: alsof we die zouden missen
na een paar mooie dagen :roll:
als het straks wat minder nat is of droger
ga ik mijn boodschappen doen,
want er is weer een lang weekend in
aantocht: Pinksteren.

clive succes met de elektrische wagen
en de laadpaal.... :?

M-M, veel plannen, maak er het beste van
ik heb al een paar weken geen verwarming
meer aan, 22 à 23° is warm genoeg om bezig te zijn...

Allen een aangename dag verder en tot.......... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mei 2024, 20:48

Afbeelding

Allen een fijne avond en voor straks een goeie nacht
tot morgen :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 mei 2024, 09:44

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ben vandaag door 2 alarmen doorgeslapen. Manlief had me laten liggen en zo werd ik pas om 08:00 H wakker. Voor mij is dat laat, maar was eerlijk gezegd ook al een aantal dagen moe. En ik durf geen dutje doen, want dat verstoord mijn slaapritme.
Gelukkig had ik gisteren het eerste verdiep en het gelijkvloers al volledig afgeveegd en moet ik deze nu enkel dweilen en een wasmachine instoppen, ik begrijp soms niet hoeveel was wij hebben met maar 2 personen in huis. En Matice heeft enkel zijn sjaals in de was en om de zoveel tijd zijn kussenslopen. Dus hij heeft een
alibi :D .

Zo, ga eraan beginnen. Aan de zieken en zij die last hebben heel veel beterschap.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 mei 2024, 10:14

Goede morgen seizoentjes,

Wat zei de koffiezet gisterenmorgen tegen ventje toen die hem aanzette? Nuts. en hij was kapot. Gelukkig bestaat er nog zoiets als oploskoffie. Maar ventje is dan met mij naar Vansenvenant gegaan waar de winkeldochter juist hetzelfde zei. dat madam er ook zo ene heeft als wij nu en er nooit geen miserie mee heeft maar haar zoon heeft een model gelijk hetgene dit de geest gegeven heeft en dat is ook om de haverklap kapot. We hebben dus het model gekocht dat we eerst hadden en dat enkele jaren mee is gegaan.
Er zijn 2 apparaten waar wij altijd miserie mee hebben en dat zijn ovens en koffiezetapparaten.
( en de proefcapsules die je bij aankoop van een aparaat krijgt? is nu maar een klein doosje!)

Ik heb geprobeerd de ochtend goed in te zetten door een reining van mijn gezicht te doen en zo'n ampul filler aan te brengen. eentje per week staat er op de doos. ze zijn duur genoeg en er zit veel in, om er eentje in de maand van te maken. vanavond dan gewone creme.
creme voor het gezicht en dan voor mijn huidprobleemzones. smeren, smeren en nog een smeren.
Ventje heeft gisteren naar de garage gebeld en tuutje moet binnen voor zijn groot onderhoud volgende maand. ( 17/06) morgen is Frank jarig en vandaag moet zus ventje voor een punctie van de schildklier. we weten niet of ze direct de uitslag gaat weten of nog een keertje terug gaat moeten. Morgen ging er iemand komen van de kachelwinkel maar er is niemand vrij en het is verzet naar volgende week.

De keuken is heel gereorganiseerd. nu alleen opruimen en de gemorste soep opvegen en dan is de keuken op punt. dat is mijn taak.
die van ventje: Digitale klok ophangen in de plaats van die analoge die nu weer een uur in absurdistan aangeeft. :roll: hij blijft ergens haperen en nieuwe batterijen gaan een paar weken mee en dan geeft hij weer een ander uur aan.
ventje vind mijn donkergroen bloesje heel mooi en het past goed dus heeft hij me overhaalt om er nog 2 andere bij te kopen in een ander kleur. het is paars en wijnrood geworden. moest via mijn telefoon want via de tablet inloggen ging niet. ik moest inloggen naar Fb en dan ging het weer niet.

Suus liet weten dat Astor weg gaat maar net nu Jo hem moet komen halen heeft ze problemen met haar voet en weet ze geen weg voor dat bakbeest van een hond. en dus wilde ze dat Suus 6 weken voor dat beest ging zorgen ( en zijn eten ook) maar die weigert. Astor gaat dus naar een boerderij. als ze er ene vind. dus is Jo nu boos omdat ze geen hulp krijgt. wetende dat ze Suus zo in de zak heeft gezet toen de na de operatie thuiskwam in een leeg huis en een lege frigo, hebben wij hetzelfde gezegd. zij heeft het haar gelapt dus geef haar een koekje van eigen deeg. Karma is een B... zeggen ze. ventje heeft Jo dan een flinke preek gegeven. Daar was die even niet goed van. niet ons probleem.

het weer weet niet wat het wil. het ene moment is het zonnig en daarna bewolkt. koud is het niet. wij hebben besloten chinees te eten vandaag. nu het nog kan.want misschien is het aan het eind van het jaar gedaan met Mei Ling. er heeft wel een chinees het gebouw gekocht maar die wil misschien er zelf een restaurant van maken. we zullen zien. en we moeten de broodjeszaak ook nog keuren.

Het is koffietijd dus gaan we een kopje zetten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 mei 2024, 10:25

Goeiemorgen iedereen, :wink:

Het is droog en warm, ik heb mijn boodschappen
vandaag al gedaan het was nog niet druk in de winkels
maar ze beloven regen en die wou ik voorblijven :roll:
het voelt doef en onweerachtig aan :?

Op naar een "mooi" weekend :) ?
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

17 mei 2024, 11:19

wat een verademing met wakker worden,
de zon schijnt, maar de vraag is voor hoelang,
zo te zien komen er ook al bewolking in voor,
maar hopen dat het vandaag eens droog blijft,
die kunnen geniet van deze droge dag,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 mei 2024, 15:16

Dag iedereen,

Zo, we zijn bij gelezen.
Maandag middag hebben we gepicknickt in Jabbeke.
Toen scheen de zon.
Na een koffietje naar Beauvoorde gereden.
Een mooie wandeling langs de velden gemaakt.
Gans de wandeling mee gekund.
Er was wel een verkorting voorzien.
Niet nodig gehad.
Na aankomst in het huis in Diksmuide ons geïnstalleerd.
Als avondmaal spaghetti met de lekkere saus die schoonzus gemaakt had thuis.
Diezelfde keukenprinses had ook speculaas gebakken.
Heerlijk!

Dinsdag voormiddag zijn de dapperen naar de dodengang in Diksmuide geweest.
Gezien ik niet dapper ben, ben ik thuis gebleven.
In de namiddag was een duinenwandeling voorzien in De Panne.
Mijn schoonzoon had al gezegd dat het niet toegankelijk was.
De koppigaards gingen toch.
Inderdaad het pad was afgesloten.
Uiteraard konden ze het niet laten toch te gaan.
Hun schoenen waren vandaag pas droog.
Daarenboven regende het dat het goot.
Wij de niet koppigen hebben een half uur in de auto gewacht vooraleer te kunnen uitstappen.
We gingen dan maar iets drinken.
Wie stond daar voor het raam te zwaaien: een deel halve koppigaards die liever niet doornat werden.
Wij werden getrakteerd door hen.
Even tot aan het strand gerend en de zee gezien.
Weer naar huis na de bestelde lekkere kip aan het spit op gehaald te hebben.
De kip met frietjes en appelmoes opgegeten.

Woensdag naar Poperinge.
Bezoek aan het Talbothuis.(tehuis voor vermoeide soldaten in WOI )
Zeer beklijvend.
Namiddag hebben we de Hoppe wandeling gedaan, redelijk in het droge.
Bijna drievierde van de wandeling gedaan.
Ook hier waren er verkortingen voorzien.
De dapperen hebben het laatste stuk ook gedaan.
Het mooie park hebben wij gemist.
's Avonds tepanyaki.

Donderdag stonden de hemelsluizen open.
We dachten naar Oostende te gaan.
Hun avontuur in de Panne indachtig gingen ze dan maar liever thuis blijven.
Normaal gezien stond het Ensorhuis op de planning en een duinenwandeling.
In de voormiddag heeft iedereen gelezen en kruiswoordraadsels gemaakt.
Het was net of we zaten in de wachtzaal van de dokter.
Hilarisch! We borduurden daar dan nog wat op verder.
Er is wat afgelachen.
Na de middag zijn we dan in Diksmuide zelf een mooie wandeling gaan maken.
Weer heel de wandeling mee kunnen doen.
's Avonds na een verfrissende douche ons laatste avondmaal.
Deze keer in het restaurant.

Vandaag vrijdag huiswaarts.
Na een vrij vlotte rit sinds deze middag terug thuis.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 mei 2024, 15:26

Goeie namiddag allemaal, :wink:
ik heb hulp van zoon die het terras
een goeie beurt gaat geven,
ik kan niet helpen zit met een verschot
in de rug.... zeer pijnlijk.... :oops: :roll:

Welkom terug Helena, toch een aangename
vakantie gehad zie ik , en die regen, :roll:
ja die hadden wij hier ook...
Terug thuis kan je weer vanalles plannen :)

Iedereen een aangename dag nog en tot later :?
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 mei 2024, 16:02

Afbeelding

Hallo iedereen,

Heb voor jullie een tasje koffie meegebracht.

HVT: een fijne vakantie gehad, zo te lezen. Plezant dat je dat met ons wil delen. En in eigen land zijn er ook mooie dingen te zien, je moet daarvoor niet altijd naar het buitenland.
Die wandeling in De Panne, die hebben wij eens gedaan, heel mooi , maar ook heel vermoeiend. Je loopt bijna de hele tijd in de duinen. Wij hebben er zeker meer dan 2 uur over gedaan.

In de bloembakken aan straat staan nog enkel stengeltjes, de slakken hebben hun best gedaan.

De regen is in aantocht, in de verte donkere wolken.

Gisterenavond moet er hier een auto-ongeluk geweest zijn in de straat. Buren zeiden het, wij hebben niks gehoord of gezien. Natuurlijk zoals verwacht frontaal tegen de "gele pinguin " gereden. De auto perte-total, politie was er en 2 brandweerwagens ( die hebben de straat volledig afgespoten). Sinds deze morgend staat er al een nieuwe "gele pinguin". Ja, tot de volgende er tegen rijdt. Voor ons hier is het ook veel gevaarlijker geworden, vooral als je op of af de oprit moet.

Oma-C: spoedig herstel.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

18 mei 2024, 06:03

Afbeelding
ja ik ben nu heel vroeg maar heb van de hele nacht geen oog dicht gedaan. zal straks probereneven te slapen als dit gepost is .ik wens iedereen eenfijn leuk weekend toe en geniet om het even hoe groetje

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 mei 2024, 07:29

Goede morgen seizoentjes,


Verandering van plannen. aangezien zus ventje nu naar een andere dokter voor de schildklier gaat, is haar onderzoek een week uitgesteld en wordt er vandaag gewerkt aan het ouderlijk huis. Frank komt zijn materiaal halen voor zijn rommelmarkt binnen 14 dagen en kathleen, de ex kuisvrouw van hun moeder, zou eventueel vandaag ook komen meehelpen want met die gaat het een pak rapper. die kuisvrouw was ook op onze trouw aanwezig. ze was 16 toen ventjes moeder haar in dienst nam en zwanger.
Gisteren ging zus ventje nog met Ann-Sophie naar het theater. ze hadden gratis kaarten.

Katten zijn eventjes buiten geweest. nu zijn ze alle 2 weer binnen. Lilly is korrels aan het eten en Gimly staat voor diens teljoor en denkt: als ik er maar hard genoeg naar staar: er vanzelf eten in zal komen. hij heeft boven naast de bak gepoept. hij is weer misnoegd over iets. ventje was gisteren op jacht voor een deftiger zomer shorts en lange broeken en hij heeft een nieuw wintervest op het oog en 2 nieuwe wintertruien.. daar heb ik al over verteld. en hij heeft het in zijn kop om mij rokjes te laten dragen. ( We zullen zien wie die wedstrijd wint)

De keuken is opgeruimd. ventje heeft ontdekt dat je brood ook in de mulch mag. wel in kleine stukjes. aangezien wij hier soms brood over hebben en er geen van de twee broodpudding lust, zal dat onze afvalberg verminderen. ze zitten daar ook op te hameren en dan vooral de groene. enfin. wij zijn al in orde. heb nog effen de verwarming opgezet, het was hier 20° voor sommigen is dat genoeg maar voor mij niet.
vandaag stonden er hot-dogs op de planning. die zal ik dan maar alleen eten. morgen Osso Bucco. ventje had grote kalfschenkels gevonden en besloten ze mee te nemen en zondag Osso Bucco te maken. dus we hebben al eten. Voor maandag zullen we nog zien want het is een verletten dag zoals ze hier zeggen. maar de carref. en de beenhouwer zullen wel open zijn.

en wat ga ik doen terwijl ventje zijn knieën verder kapot maakt door trappen te lopen? kuisweer is het niet echt. tuinweer ook niet. heb net een sms naar Frank gestuurd die vandaag jarig is. kaartje is al toegekomen. er zal een klein feestje zijn en met taart. en ik moet nog even opzoeken waar ik geconfijt fruit kan krijgen. het is voor een cake. een met geconfijt fruit in en een frosting bovenop. ik zou voor ventjes verjaardag zo'n cake willen bakken. aangezien ventje hier de zoetbek is in huis. Lilly wil altijd een klein stukje van zijn koek, wafeltje of iets anders dat hij later op de avond eet.

Gisteren lag ze in mijn bed ( mijn kant dus) en ik vroeg of we samen gingen gaan slapen. er was plaats genoeg. Lilly dacht daar duidelijk anders over. ze was rap weg en naar beneden. als ze uit eigen beweging naar binnen komt zoals onlangs is dat omdat het hoogdringend is voor de kattenbak. Ze gaat het nooit buiten doen. ze is wel deftig opgevoed. ik heb foto's van haar toen ze nog mini-mini was.
Ik denk dat ik volgende maand een mail ga krijgen voor haar vaccinaties en algemene controle. dat wil ik zeker haar gewicht weten. omdat ze verzekerd is krijgen we daar een bedragje van terug. Gimly valt jammer genoeg uit de boot. en omdat hij een stresskat is willen we hem dat niet aandoen. hij is dus niet verzekerd, heeft gene chip en wordt eind volgende maand 14. Lilly is het eerst jarig. dan ventje en dan Gimly.

Koffietijd! we gaan eens een kopje zetten ditmaal een groene capsule.
Fijne dag aan alle seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 mei 2024, 09:28

Goeiemorgen iedereen :wink:
Voorlopig droog maar grijs en donker hier :roll:
We zien wel wat we krijgen van weer.... :?

Dank voor de beterschapswensen :?

Voor allen een mooi pinksterweekend,
hopelijk wil het weer een beetje mee :roll:

Groetjes allen en tot later :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".