In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 mei 2024, 09:28

Goedemorgen alle seizoentjes, :wink:
Mooi zonnig weer, ik hoop dat het zo blijft...
Gisteravond en vannacht wat regen gehad
maar geen onweer gehoord.... :?

Een aangename nieuwe week en veel sterkte aan
onze zieken en een fijne vakantie aan Helena :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

13 mei 2024, 10:00

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 mei 2024, 16:19

Afbeelding

Goeienamiddag allen, :wink: even iets lekkers
't is nog te vroeg voor het avondeten
en dan mag dat :lol:

Ik kon gisteren niet binnen geraken
maar wat geduld kan wonderen doen en
tegen de middag lukte het toch... :)
Ik heb ondertussen andere dingen gedaan :roll:

Groetjes allemaal, nog een fijne avond en
slaapwel voor later :wink:
Tot morgen
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 mei 2024, 16:41

Afbeelding

Hallo iedereen,

Gisterenavond een onweer van jewelste. Je zag het al van ver aankomen, het was de moeite.

De vlijtige liesjes in de bloembakken zien er triestig uit. Bijna geen bloemen, enkel stengeltjes. Ik denk dat de slakken ervan eten. Moest ik het eerder geweten hebben, zou iets anders genomen hebben. Nog even afwachten . De vorige jaren had ik steeds begoniaatjes staan zoals HVT en daar komen ze niet aan.

Net thuis van een dagje Leuven. Dat is al jaren geleden dat we daar nog geweest zijn.
Een familielid heeft daar een zaak geopend en had haar belooft dat we eens langs gingen komen. Dus zo gezegd, zo gedaan.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

13 mei 2024, 16:44

Fijne namiddag iedereen,

MH zal al ter bestemming zijn ! Dat ze maar geniet.....

OmaC, ik vrees dat het verloren is gegaan...... zelfs te voet zou het er al lang moeten zijn.... zo jammer toch....... :?
De intentie was nochthans goed, dat weet je......

Deze namiddag was het 'valpreventie ' , het was weer leuk, hetgeen we kunnen meedoen dat doen we ook mee. Al doen we niet alles mee wat ze organiseren. Vrijdag bvb is het werken met klei. Ik veronderstel dat ze potten of schalen gaan maken. Dat zegt ons niets, dus....... dan gaan we liever wandelen, als het weder geen spelbreker is.......

Nu een boterhammetje klaarmaken, tegenwoordig eten we dat bij de tv op,

Dames , hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 mei 2024, 06:55

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Manlief is al vertrokken naar BXL. En dus ben ik ook vroeger dan normaal op. Lijstje van wat ik moet doen is al gemaakt. Moet ook nog een deel was doen, denk wel dat ik deze buiten kan hangen. Zie op mijn weer app enkel een zonnetje en geen regendruppels.

Matice was gisteren een hele dag buiten humeur, hij deed niets als we hem iets vroegen en wou niet eten, nu dat gebeurt wel meer. Maar wou dan ' s avonds ook niet slapen gaan. Zelfs toen ik met hem ging wandelen, deed hij dwars en wou geen enkele oefening doen. We hebben hem dan met moeite slapen gelegd en daar is hij dan toch in slaap gevallen, want hebben hem deze nacht niet gehoord. Deze ochtend vroeg was hij duidelijk met de juiste poot uit bed gestapt en baasje en ik kregen constant likjes en kusjes , dus zijn slecht humeur is voorbij. Oef.

Vandaag komen ze onze oude auto halen. Gisteren na stevig onderhandelen verkocht. Hij is voor export en gaat Polen onveilig maken. Wij hebben uitgerekend, we hebben voor 1000€ / maand al die jaren gereden. En nooit panne gehad. De bench van Matice die op de achterbank staat met een speciaal sluitsysteem was een euvel toen we een andere auto gingen kopen. Want niet overal kon de bench erin en dat was wel een voorwaarde. En in deze kan hij er heel goed in. Zo is Matice zijn veiligheid gegarandeerd want het is een autobench die bij een ( normale ) impact, niet samenplooit. Daar hebben we toen hij klein was heel erg lang naar liggen zoeken en tenslotte zijn we in Duitsland uitgekomen.

Zo, ik ga eraan beginnen, moet vandaag ook mijn resem medicatie bestellen bij de apotheek. Moet ik maar 1 keer fietsen. De apotheek die hier op stapafstand lag is al een paar maanden dicht wegens geen geschikte apotheker(es). Was nochthans gemakkelijk.

Ik wens iedereen een mooie dag. Zij die ziek zijn of last hebben, van harte beterschap gewenst. Dikke knuffel aan jullie allen en heel veel liefs.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 mei 2024, 07:28

Goede morgen seizoentjes,


wakker geworden en de slaap was weg. dan maar opgestaan. Voorlopig ziet het hier zonnig uit maar in de namiddag voorspellen ze regen. We zullen wel zien.
Ventje heeft gisteren zijn taak die hij wilde doen gedaan, ik de mijne. wat er vandaag gedaan wordt weet ik niet en ook niet wat we gaan eten. gisteren spaghetti gegeten. er lag er nog in de diepvries. en we hebben een ijsje gegeten. ik had zin in eentje.
Ik heb de verwarming uitgelaten. Zaterdag zou er iemand van de "stovenwinkel" komen kijken. ventje gaat dus niet gaan leegmaken. er moet toch iemand de uitleg snappen.

We hebben het gisteren gehad over de planken die in de plaats komen van de kast. welk kleur, hoe lang.... je kent dat. eerst twijfelden we over ze te gaan bestellen bij de voorhaven omdat we daar al jaren klant zijn, maar ja: we hebben al lang genoeg gevraagd om die planken te komen afmeten en de keukenkast in een andere hoek te laten draaien enz. ze vergeten het en de een na de ander gaat met pensioen. Alleen Redgy blijft koppig verder doen. maar ja, we hebben tijd want eerst moet de schouw geschilderd worden ( en een stukje gedaan met polyfilla) We gaan beneden beginnen en die schouw is een accentschouw. het grijs zal een tikkeltje donkerder zijn. waarom een accentschouw? omdat de nieuwe kachel er dan extra uitspringt als het ware. het zal als die er staat al een heel ander zicht zijn. ( en ik was al van plan dat te doen.)

vandaag huisarrest voor volwassenen. die fles komt en morgen een pakje van het kruidende vat.
Lilly is weer binnen/buiten en omgekeerd. zij heeft er geen last van dat er opruimwerken gebeuren. in tegendeel: er valt dan veel nieuws te snuffelen! Gimly zou zich daar wel nerveus in maken. ( haarbal enz)
ik moet vandaag een sms sturen naar ventjes zus. ze is vandaag 60 geworden ( allez, denk ik toch?) of is het pas 59? of nog jonger want ze scheelt maar 18 maand met ventje. we gaan de rekenmachien moeten uithalen. ik met mijn eeuwige Dyscalculie. :roll: vroeger had dat geen naam, was je gewoon slecht in wiskunde. kon je niet goed lezen en daar werden dus geen etiketjes geplakt. en wat hebben we nu? kinderen met ADHD en ADD en wat weet ik al nog meer. kinderen kunnen daar niets aan doen weet ik maar ik vind dat er te rap etiketjes geplakt worden. ik ben daar misschien alleen in, in die mening.

Anjelier: ik moet nog plantjes gaan halen. ventje gaat nieuwe aarde in de bakken steken en daarna pas plantjes gaan kopen. we zoeken die mooie paarse van verleden jaar maar ventje kent de naam niet. ik schrijf dat normaal op, ook de latijnse naam maar nu heb ik het vergeten.
het was een uitstapje met moeder. die wilde een ficus kopen voor ons en vroeg aan de electricien hoe veel die plant kostte. :oops: ja, soms is ze wel een beetje rap .ik wilde echter geen ficus. dus dat was dan een hele discussie van: neen, die is voor jou, neen, die zou beter in Brugge blijven staan. wel heeft Aveve dure bloempotten vonden we alle 3. en aangezien Lilly graag bloempotjes vernield..... kies je wilgenmanden bijvoorbeeld, dan rot dat door de regen en de kou. Echte bloempotten zien dan weer af van de vrieskou dus gaan we voor plastiek potten. maar die kan Lilly wel op de grond smijten maar niet kapot.

Lilly zit opnieuw buiten. vannacht is ze zeer lang stil gebleven en ze protesteerde niet toen ventje haar en Gimly rond 9 u 30 binnenliet en binnenhield. haar "uur" is normaal rond 10 u en ventje gaat naar boven rond 11 u. soms is de film of de serie zo spannend dat hij ze uitkijkt en dan pas Lilly binnen lokt. Ze weten dat ze als ventje naar boven gaat ze hun avondmaaltje krijgen. voorlopig hoeven we geen natvoer meer bij te kopen. we hebben nog genoeg dozen. wel wast ventje nu elke dag hun bord met de hand af. bij Gimly blijft er altijd eten liggen, bij Lilly is het meestal op. en dan heeft zijn bord vliegen op bezoek en moet hij het niet meer hebben. en het zijn nu echte borden in plaats van Karton. in het ouderlijk huis staan er waarschijnlijk nog borden met beschadiging die weg mogen.

Frank gaat binnen een week op zondag naar een rommelmarkt. gisteren hebben we ook getrieërd. dat voor de kringloop, dat voor het containerpark. weten we niet voor wat het dient? ligt het er al meer dan een paar jaar? Weg.
ventje wil ook glazen binnendeuren. twee in de living. in de keuken een volle deur en de wc is een apart geval want die is veel kleiner in maat. natuurlijk dik glas. Misschien melkglas voor de eerste dat je tegen komt als je binnen gaat maar de tweede dan gewoon glas. de "chambrans" zoals ze zeggen moeten dan weg. en we gaan ze boven ook zetten van de eerste keer want stel dat je enkel beneden nieuwe deuren steekt, tegen dat je aan je boven moet beginnen zijn ze mischien al uit de mode of uit stock.

Koffietijd!
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 mei 2024, 09:32

Afbeelding

Goeiemorgen allemaal, :wink:
hier ook een mooie zonnige morgen
zolang het duurt, we zien het wel :roll:

Goede moed aan hen die het nodig hebben

en M-J, jammer, tot hiertoe nog geen kaart gezien :oops: :roll:

Aangename dinsdag allen en geniet van wat kan...
het is rap anders :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

14 mei 2024, 14:41

Afbeelding

Hallo iedereen,

Heerlijk zonnetje maar wel veel wind. Goed voor de hondenwas die buiten hangt.

Nog een beetje gewerkt in de voortuin en klapke gedaan met de buren.
Heb slakkenkorrels gestrooid in de bloembakken. Het is inderdaad van slakken, want ik zie slijmsporen.

Ben beetje verkouden, denk dat de ukjes daar voor iets tussen zitten. Die waren ook aan het hoesten. Van kleinkinderen kun je toch veel "opdoen". Beste vriendin zegt het ook , die heeft dat ook voor.
Eer de weerstand een beetje opgebouwd is, ben je jaren verder.

Morgen de wekelijkse ukjesdag. Morgenvroeg rijstpudding maken voor ukkemeisje 1, die eet dat graag. Ukkemeisje 2 dan weer chocoladepudding. Dus de ene week rijst - en de andere week chocoladepudding. Zo hebben we dat opgelost. Voor ukkepuk is het allemaal gelijk, die eet alles.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 mei 2024, 15:24

Afbeelding

Afbeelding

En iets lekkers erbij....Smakelijk!.

Afbeelding

Fijne dag verder een beetje zon, veel wind
maar droog en dat is aangenaam
Tot morgen allemaal :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

15 mei 2024, 07:57

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 mei 2024, 09:16

Goede morgen seizoentjes,

En ook een mooie woensdag terug Bekske. Helaas werkt het weer niet mee. hier is het aan het regenen. Het gotenkuiskarretje paseert en wie zie je niet? Gimly. onze paniekkat eerste klas is 'em al gepleurd. Lilly heeft daar geen last van. ligt nog princesheerlijk op mijn kant van het bed. languit te genieten. ze heeft een Godinnenleven. ik heb van Suus gehoord dat Astor toch weggaat. eindelijk gaat Jo hem terug nemen en als het bij haar niet lukt, dan gaat ie naar een boerderij. hij is onhandelbaar en de anderen sluipen van hem weg enz. hij is soms wel lief en knuffelachtig maar de anderen moeten er ook mee overeen komen en dat is niet het geval.

ventje is gisteren om zo'n afvalverwerker gegaan. na 1 dag mooi weer en veel vliegen. hij wil voorbereid zijn. stad zou volgend jaar composteren aan moedigen. dat wordt leuk op een appartement met een klein terrasje. in plaats van Oostende blinkt zal het dan stinkt zijn. in Engeland woonden wij ver, ver van een vuilnisbelt maar als de wind in een bepaalde richting zat, dan wist je het wel. lag vlak naast de M25.

Lilly was gisterenavond binnen op vliegenjacht gegaan. de blik op haar snoetje als die vlieg ontsnapte was goud waard. ventje heeft nog een kort filmpje van ons Mies gevonden. ik had van mijn Pa een miniopnamerecorder gekregen ( die hij gratis bij een ander aparaat kreeg) en daar kon je video's mee maken. ik heb vroeger videoclips willen maken ( ik praat over the golden 80's). gelukkig is dat niet doorgegaan. als ik hoor hoeveel materiaal en uren er daar ingaan voor een videoclipke van 3 min? en dan praat ik nog niet over de voorbereidingen. de rekwisiten enz.
nu kunnen ze een videoclip maken met hun smathphone.

taken vandaag? ventje containerpark. ik huisarrest voor volwassenen. een pakje van het kruidend vat komt toe.met post NL gelukkig hebben die we betrouwbaarder uren. die fles van "The nightwatch" bijvooorbeeld is pas na de middag toegekomen. het is een zwarte tube met de tekst die ze zeggen als ze dienst nemen in de nachtwacht aan de bevroren muur. de fles zelf is ook zwart. ventje heet daar gisteren veel foto's van genomen om naar "The old school Rockers" te sturen. degene met wie hij naar den Helmut is gaan kijken. een paar kenden hem al van het concert van Iron Maiden. en hij werd prompt lid gemaakt. ventje heeft een wintervest gevonden op de website Large van Iron Maiden maar de maten kloppen niet. ten minste dat zegt mijne lintmeter.
Als ik nog wat koop moet ik ook mijn maat nemen.

Ventje had vannacht veel last van maagzuur. hij gaat opnieuw om de dag een pilletje nemen. hij is veel te gestresseerd voor de moment met dat ouderlijk huis. toen ik vannacht van de badkamer kwam vroeg hij of ik een pantomed liggen had. die had ik. ik heb ook gaviscon beneden liggen. Lilly lag op dat moment in dromenland. rond 6 uur vanmorgen zat ze op de reling naar beneden te kijken en toen ik ook ging kijken merkte ze me op en er kwam een verbaasd: Mrr? uit. ze is per momenten erg grappig. en een tatertrientje. ze heeft op alles comentaar.

De firma die de fles online verkoopt heeft 2 balpennen bijgestoken .je kan hier in dit huishouden niet genoeg balpennen hebben. op de een of andere manier zijn we er altijd kwijt. en soms meerdere.
Ik had op een webwenssite uit china stoffen rozen gekocht voor in dat tinnen vaasje op tafel. Gisteren zat dat pakje in de brievenbus en ik moest die recht plooien. nog geen 10 min. later zat Lilly op tafel en wou er met een roos vandoor. ( 1 witte en 1 rode)

Ik moet vandaag aan de slag met mijn stijltang. het is weer gaan krulllen. mijn haar moet bij wijze van spreken maar 1 druppel water "zien" en het krult. en aangezien de luchtvochtigheid erg hoog is heb ik dus weer krullend haar. mensen met recht haar willen krullen en die met krullen willen stijl haar. een weerkerend fenomeen. Ventjes zus is dus inderdaad 60 geworden. zij kleurt haar haar. maar ze geeft me gelijk dat ik het mijne grijs wil. om de 6 weken naar de kapper om te laten bijkleuren? heb ik geen zin in. het zelf kleuren? geen tijd. ik heb boven nog een semi permanente haarkleurstof en een kleurshampoo. beide niet gebruikt. Frank kan ze misschien op de rommelmarkt verkopen. voor een paar euro. want hun opbrengst gaat naar het goede doel. het onderzoek tegen Alzeheimer, Parkinson en Dementia.
ik ben benieuwd of zijn verjaardagkaartje op tijd gaat toekomen. dat voor ventjes zus met een prior zegel was de dag zelf in de bus. bij Frank heb ik een Miespostzegel geplakt.

Ik ga eens kijken of het ziekenfonds gestort heeft. het schoot me te binnen toen ik over postzegels schreef.
Koffietijd!
Voor elk een fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 mei 2024, 09:44

Goeiemorgen allemaal, :wink:
Hier ook regen... het was voorspeld
door de weermakers :( .... dus binnenwerk :roll:
't Is voor een hele week, een plu
meenemen als je buiten moet zijn :oops:

Sterkte en beterschap aan hen die het kunnengebruiken....
Tot later :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

15 mei 2024, 10:21

eindelijk eventjes tijd, gisteren drukke dag,
huisarts bloed laten nemen, zus haar man verjaarde,
en na de noen OKRA feestje, en tegen de avond
voelde ik me stram worden juist een kou op de spieren,
gaan slapen ja lag te rillen van de kou in bed,
een dekentje bij gepakt en en slaap gevallen,
goed geslapen en alles is beter,
hier regen als ik opstond, dus de zon is weer weg;
we zullen ons binnen amuseren dat gaat ook, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 mei 2024, 15:31

Goede namiddag allen, :wink:
De regen is gestopt en de zon probeert
erdoor te komen.... :)
Nog een fijne dag verder en tot morgen.... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".