In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 apr 2024, 09:09

Goede morgen seizoentjes,


heb heerlijk geslapen deze nacht. ( en de vorige nacht ook!) was een eerste keer wakker om 06 u maar vond ik te vroeg. dan maar er weer ingekropen.
Gisteren een belangrijke beslissing genomen. de Pelletkachel wordt eerder geplaatst. aan scheepsdale daar is zo'n winkel en daar hebben ze het model dat wij willen. ( ik ga wel mijn hele schouw moeten herschikken.) ze is gedeeltelijk in speksteen en blijft dus lang warm. en er zit een bedieningspaneel op dat ik dan als ik beneden ben gewoon op "on" moet zetten. Is dat niet handig?
we moeten alleen nog een datum afspreken want het model is op voorraad. ( maar eerst weten hoe de financiën van buurman V staan)

Ik zou dan ook nieuwe deuren willen placeren naar de gang toe en geen volle. die van het toiletje is een buitenmaat dus alleen een nieuw slot en klinken. eens kijken via het www op de brico wat ze hebben op voorraad. er gaat hier in het salon heel wat veranderen dan.
Gisteren ook Gimly's "fort" waar hij in springt buiten bereik van zus en omringt door speelgoed. ( het zijne) wat opgelapt. ( was niet meer om aan te zien.) dus staat daar weer een nette doos.

mijn achterwerk is ook ineens aardig beginnen opknappen. dus alleen nog korstjes aan de bovenkant. ik heb die vanmorgen netjes gewassen. en ook onder mijn borsten en oksels met koud water! en achter mij zat Lilly op de strijkplank te kijken. ( voyeur!) dus we hebben goede hoop. vandaag nog eens dik insmeren met daktacord. en als het genezen is, insmeren met dikke witte nivea creme. dus dan nog de liezen en oksels en onder de borsten met gewone daktarin. als alles tegen de zomer weg is, is dat mooi meegenomen.

ik moet om 11 u naar Suus bellen. Eens kijken of mevrouw uit Dordrecht al uit bed is. we hebben afgesproken dat ze deze zomer kan komen als het dak niet open ligt. ( de pelletkachel staat er dan al) anders moet ze met bed en al naar het kleine kamertje vooraan een verdiep lager. daar moeten dan wat boekenrekken weg. maar we zijn nog zo ver niet.

De koffie is ook klaar en het aanrecht blinkt nu. straks de zijkant doen. maar dat is voor straks. (en de vloer vegen)
Eerst mijn koffie rustig opdrinken. dat moet ook gebeuren.
En daar gaat de deur naar de gang weer open. Iemand heeft de kattenbak nodig. Aan het geluid te horen is het Lilly die naar Australië graaft.

Dinsdag terug naar de dokter, maar nu in de namiddag: om 14 u 40. Dan kan ik daarna het zonnehuis binnenstappen en een afspraak maken voor een full facial. ( 70 euro) en misschien ook een pedicure: 30 euro. het is te zien hoe veel tijd er tussen zit. Tussen nu en de afspraak. En dan naar huis, effen binnenspringen bij Brush om iets te vragen. en daarna het hoekje om en naar huis.
Het zou buiten zonnig zijn zegt het meteobalkje maar ik zie hier nog witte wolkenvelden. en 7°. Ik zal het straks wel horen. Daarna komt ventje naar huis en neemt dan een bak bier mee en mijn ID-kaart + bankkaart om naar de apotheek te gaan. ik heb ook Gaviscon kauwtabletten nodig en een bus Perskindol.
Dinsdag kan ik dan vragen om nog een tube Dakacard voor te schrijven. + een briefje om niet te moeten gaan stemmen. (9 juni) Als de broodjeszaak op de hoek slim is, doen ze open tot 14 u 30 want dan passeren de laatsten. Aan de overkant is er een cafè/biljartzaal.

Zo, ventje is weg naar de carref. En ik zie Buurman passeren.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 apr 2024, 09:38

Goede morgen allemaal :wink:
Ziet er een mooie dag uit, tenminste een droge?
Het heeft deze week al genoeg gespookt :roll:
Maar ja, april doet wat ie wil..... :oops:

wilde eend, uw vraag: de uitslag zal ik pas bij de cardioloog
horen ik heb nog een afspraak op 7 mei :roll:

Ik hoop ook clive binnenkort terug te zien verschijnen
ik heb er niets meer van gehoord of gezien :?

Iedereen een fijne donderdag ik ga boodschappen doen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 apr 2024, 11:36

Goede ( bijna) middag seizoentjes,

Oma C: ik heb er geen goede hoop op dat we Clive hier binnenkort gaan zien verschijnen. ik heb er ook niets meer van gehoord. maar er staat een draft e-mail klaar. misschien eens opzenden? Hoop dat ik dan antwoord krijg. of niets meer hoor. ik hoop op het tegengestelde.
Ik heb net naar Nederland gebeld voor 32 seconden. Suus lag nog te slapen. Ze kan dan straks via messenger terugbellen of ook weer niet. We zullen het wel zien en horen. Tot nu heb ik nog niets gehoord. ze is misschien terug in slaap gevallen na het neerleggen van de telefoon. het zou me niet verbazen. ik ken haar veel te goed.

Clive: moest je dit lezen. Kom a.u.b snel terug schrijven op het Forum. we missen je enorm. het is hier maar stilletjes.
We willen nieuws lezen over je lieve Matice.
Doe de groeten aan manlief.

Fijne middag en namiddag.
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 apr 2024, 12:25

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ja, het duurt toch wel lang voor we iets vernemen van Clive. Hopelijk laat ze vlug iets weten ook al is het maar een mini-berichtje. Dan weten we toch iets.

Vanmorgen al naar dokter geweest voor bespreking bloeddruk. Had 2 weken lang s' morgens en s' avonds mijn bloeddruk genomen en in een schema geschreven , en s' morgens is het oké, maar s' avonds toch wat aan de hoge kant. Nu beslist om dagelijks 1 pilletje te nemen en over 2 weken zien we dan wel weer.
Heb de bijsluiter gelezen, amai, als je dat allemaal leest wat je ervan kan krijgen ( zoals bij alle medicatie), zou je schrik krijgen om het te nemen :D .

In de namiddag naar de optieker. De nieuwe brilglazen zijn er. Is ook weeral een "dure grap". Maar ja, als je het nodig hebt, heb je het nodig , punt uit.

Manlief is bezig de haag te snoeien. Met de vele regen groeit die goed.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 apr 2024, 15:39

Goeiemiddag allen,
De boodschappen zijn binnen, tenminste,
wat ik kan meebrengen in één keer :roll:
Een mens doet wat ie kan denk ik altijd maar
en ik wil niet alles door de kinderen laten doen
daar is nog een mama van schoondochter
en die is 86 die heeft ook hulp nodig...
Ik doe het met de caddy, "langzaam rap" gaat ook,
en dat lukt nog... :) ik moet onderweg wel
verschillende keren adem zoeken, maar er
zijn ergere dingen....voor wat ik nu niet kon meenemen
ga ik de volgende droge dag :roll: :)
Het is zonnig maar wel een koude wind en niks aangename T°
Zo, ik ben weer efkes uitgerust, nog een fijne dag verder
en tot morgen....sorry zonder namen dan vergeet ik niemand :oops:
Sterkte aan iedereen die het nodig heeft :? :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 apr 2024, 16:17

Ondertussen heb ik mijn vieruurtje al verorberd.
Ik hoop binnen een uurtje de was droog binnen te halen.
Daarna nog eten maken en alles klaar zetten voor morgenvroeg.
Want half tien is wel vroeg om ergens te geraken voor mij.

Vandaag ook alle plak van de trappen gekuist.
De vloerbescherming was een soort plastic met een zachte achterkant die lichtjes plakte.
Met een beetje water en allesreiniger is de boel weer proper.
Nu nog stofzuigen.
Die strijk blijft steeds maar wachten.
Hij groeit allen aan...

De zon heeft heel de dag haar best gedaan, maar er stond wel een straffe noordenwind.

Dames en dieren nog een aangename voortzetting zoals ze in Holland zeggen.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

18 apr 2024, 20:24

gisteren hoortoestel bijgesteld, hoor weer beetje beter,
maar voor hoelang zal afwachten zijn,
vandaag eten gaan van OCMW van gemeente,
eten niet mijn gading maar toch beetje van genomen,
daarna naar mijn zus geweest en weer alles bijgepraat,
mijn broer was niet thuis zit in een warm land te zonnen,
zij wonen naast elkaar, dus wat langer bij zus kunnen zijn,
koud maar wel zon, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

19 apr 2024, 08:18

Afbeelding
er gaat geen dag voorbij dat ik aanclive denk dus hoop ik zoals iedereen dat we van haar snel iets mogen lezen .verder wens ik iedereen het beste toe .Ik maak smorgens plannen wat ik ga doen in dedag maar eens dat ik op ben vallen de plannen in hetwater bij manier van spreken .Kortom als ik op ben voel ik me totaal anders dan dat ik lig .ik zal zie wat er vandaag uit mijn handen komt Dus ik wens iedere een fijne dag toe en kijk niet naar buiten groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 apr 2024, 09:12

Goedemorgen alle seizoentjes, :wink:
regen hier, en dat worden we nooit gewoon, :oops:
Binnen blijven dus.... er is altijd wel iets te doen :?

Allen een fijne dag en hou het zo gezond mogelijk....
sterkte aan wie het nodig heeft.... :)

Ik mis clive ook Bekske, we waren zo haar babbeltjes gewoon... :roll:
hopelijk kan ze eens iets laten weten.... :(
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 apr 2024, 09:37

Goede morgen seizoentjes,

Wel, Bekske: dat is precies wat ik ook ondervind. Plannen maken en dan vallen die in duigen. opeens heb ik geen zin meer of zijn er extrene factoren: ik begrijp het heel goed.

Lilly komt klagen dat het regent. ja, meis, daar kunnen wij niets aan doen. wij willen ook zon!

Gisteren een restje ingevroren gebakken paling gegeten. was lekker. best dat ik er geen frietjes had bij laten doen want met 9 stukjes had ik al genoeg. ventje had een stukje zalm gebakken. Vandaag eten we 4 kazen pasta met kippegehaktballetjes. normaal is dat zonder maar dat krijg ik aan mijne carnivoor niet uitgelegd. ( ik ben geen konijn!) neen.

een paar dagen geleden heeft ventje een overlijdensbericht bij zijn moeder gevonden van een zekere Marie. maar in de volkmond werd die Marietje Wullok genoemd. ( zou familie van moeders kant zijn) Marietje ging met een handkar vis de straat op. voornamelijk dus wulken denken geschiedkundigen. ze zou overleden zijn in 1983. ons moeder staat dus niet in het Testament :lol: .( wat ze dacht.)

ventje moet nog seffens effe naar de dokter. om een pillenvoorschift. en ik zit hier te wachten op mijne vis. Lilly is naar buiten gegaan. ( in dit weer :roll: ) ze zat gisterenavond tot na 23 u buiten. ventje kon dan ongestoord voetbal kijken. en Gimly heeft weer een haarbal. ( we zouden gewonnen hebben)

Ik heb weer heerlijk geslapen. en niet te veel moeten opstaan om te gaan plassen. dat is een pluspunt. daarna viel ik rap terug in slaap.
ik zit hier met een liedje in mijn kop dat er niet uitwil. noemen ze dat geen oorwurm?
( Can't help myself: bad habbits, its hard enough to keep under control. i ask myself this: how can a boy like me? have so many bad habbits?)

Ik moet straks op zoek naar een online apotheek waar ze een specifieke zalf verkopen tegen psoriasis. en ik heb ook een hele mooie foto gekregen van Puk die lag te slapen op de vensterbank. die was gisteren enorm fleemachtig. en zeker als hij mijn stem hoort. dan begint hij te miauwen. de charmeur. mijn stem zit dus in zijn geheugen geprint.
Storm was gisteren heel de nacht op zwier geweest. ( ga en vemenigvuldig u) en Goofy die loopt met zijn ziel onder zijn arm want hij snapt niet wat er met hem gaande is. zijn hormonen razen door zijn lijf en hij weet niet wat hij moet doen.

Gisterenavond waren de katten een marathon achter elkaar crossen aan het houden. en vanmorgen zat Lilly achter de houten luxaflex naar buiten te kijken. we vonden Gimly gisteren niet maar die zat dus inderdaad zoals ik dacht boven.

Mochten we nog plaats over hebben na de vis ingevroren te hebben gaan we "vlammetjes" gaan halen naar de Aronde. die kunnen makkelijk verdeelt worden. ( zitten in schaaltjes van 10 stuks) maar eerst moeten we plaats over hebben natuurlijk.
heb gisteren per post een gevaarlijk wapen in huis gehaald. een kreukelstekker. ( moet je niet prutsen met een naald) je kan daar ook iemand mee verwonden.

Zo, Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 apr 2024, 11:13

Afbeelding

Hallo iedereen,

Tegenwoordig zien we hier elke avond hertjes uit het bosje komen. Eerst 2 , dan 3 en nu zelfs al 4. Is mooi om te zien. Vroeger zag je dit nooit.

Terug regen en nog eens regen. Er gaat bijna geen dag voorbij zonder regen.
Buiten kunnen we niks doen, dan is het maar binnen. Misschien eens een kast uitkuisen .Heb hier nog stratenatlassen liggen van België van alle provincies, wie gebruikt dat nog en bovendien gedateerd ( zeker 40 jaar oud).Idem met de Michelin wegenkaarten.

Papier staat ook buiten, het is ophaling. Alles staat al nat, en zak in elkaar. Manlief heeft het daarstraks een beetje beter gezet.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 apr 2024, 13:23

Nieuwe regenkledij getest en waterdicht bevonden.
De nieuwe cape is heel handig.
Alleen het aan en uitdoen is een beetje een farce.
Na de les stonden r-er boodschappen op het menu, maar dat zal voor een drogere dag zijn.
Is goedkoop.
Heb een eitje gebakken voor bij mijn boterham.
Was ook lekker.
Het zal deugd doen als de zon eens zou willen schijnen.
Ooit komt die dag nog wel.
Hoop doet leven.
Daarbij de watervoorraad moet aangevuld blijven.

Allemaal nog een fijne dag!

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

19 apr 2024, 16:27

bij opstaan wat zag ik regen, na de noen toch ook eens de zon,
voorlopig weinig regen, maar het voelt of de herfst bezig is,
vandaag niet veel gedaan, lichaam wil niet goed mee, dus is het rusten,
hou jullie allen warm en geniet binnen, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 apr 2024, 19:55

Goeienavond alle uiltjes :wink:
Van alle soorten weer gehad vandaag
en nu weer een bui, de wind voelt koud aan
en het is beter binnen dan buiten :roll:

Een gezellige avond nog en slaapwel voor straks
groetjes allen en tot morgen :)
Veel sterkte en moed aan al de zieken
en hen die het nodig hebben :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 apr 2024, 08:17

Goede morgen seizoentjes,


Gisterenavond komt ventje boven en zegt dat de DVD speler niet meer werkt. hij heeft geen geluid meer weer. dat beestje is al meer dan 20 jaar oud! Zulke dingen maken ze niet meer. hij gaat deze morgen eens kijken maar we hebben nog een DVD speler van mijn vader staan. 't is niet dat we zonder gerief zitten.

De vis is geleverd: zonder de kreukels. die waren einde stock. ik heb op de kop dus het minimum bedrag gekocht.3 pakjes tongen x 2 , 5 pakjes paling en 2 doosjes st-jabobsnootjes. de koraal hing er nog aan. de krabbepoten zijn ook gekookt en het vlees is uit de schalen gehaald. en het heilbotstukje in drie gedaan. leve het zwarte keramische mes! ook de afval is in zakjes verpakt en ingevroren en zal vrijdagmorgen uitgehaald worden om in de vuilniszak te belanden. ( als ventje het niet vergeet)
het was een vriendelijke jongen. hij was hier 10 na 11. we hebben de isimodoos terug meegegeven want er staan er hier genoeg. 2 binnen tegen lekages en 2 buiten om de plumbago niet op de blote koervloer te hebben. (vrieskou)

er bestaat een kans dat mijn internetverbinding straks uit valt wegens werken aan het net. dan lezen we wel verder in The Colorado Kid. is wel een tweede hands boek van de hand van Master Stephen King en "Haven" de serie is daar losjes op gebaseerd. de koffieshop waar we beginnen: the grey gull bestaat ook in de serie. verder klopt er niets meer.

Als het internet uitvalt dan heb ik ook geen televisie maar ik kan wel bellen omdat dit via masten gaat. maar als er staat geen internetverbinding kan ik alleen het noodnummer 112 bellen. heb dat al eens voorgehad.

Gimly is weer een vuile pitoe geweest. poep voor de bak. hij heeft al onder de pootjes gehad. Moest zijn zus het gezien hebben dan had die een ferme mot tegen zijn kop gekregen. maar zus zit buiten en wil nog niet naar binnen. het is buiten veel te leuk. ventje is gisteren naar Dr Tobias geweest en goedgekeurd voor de dienst. alleen moet hij meer sporten. ( en dat zeggen ze allemaal!) maar hij is al genoeg in beweging vind ventje zelf. ( hij doet de boodschappen te voet) van die vreselijke dokter Els uit een andere praktijk Moest ik zelfs gaan sporten, willen of niet.

Het weer is wisselvallig. we zijn nog altijd April die doet wat 'em wil. en ik heb net Lilly binnengelaten. luidkeels miauwend is ze naar boven gelopen. Geen slaap meer voor ventje. of ze moet zich in een bolletje krullen op het lege voeteinde en slapen. Gisteren lag ze ook op mijn zitplaats en wilde er niet vanaf. dus ik heb ertussen moeten zitten tot de juffrouw opstond. ( opstaan is plaats afstaan)
de afwasmachine heeft gisteren gedraaid voor de visgeur. 2 uur en dan gedaan. wij hebben gisteren dus die spiraaltjes in 4 kazensaus met kippesoepballetjes gegeten. was lekker maar had meer Peper moeten hebben. die staat op tafel en dus gebruikt. het restje staat in de frigo. die borden konden niet meer in de machine en de pot ook niet. ook moet de pot van de krabbepoten afgewassen worden.

Lilly heeft gedaan met graven naar australië. De korrelpot in de keuken is ook aangevuld. ze kunnen weer verse korrels eten. maar dat potje is voorlopig niet aangeraakt. ik heb gisteren een receptje gevonden voor een bodyscrub met groene theebladeren, zeezout en vloeibare honing + 10 druppels lavendelolie. ik,heb alles liggen.
De vraag van vandaag is: Wat gaan we eten? ook zondag. We zouden zondag chinees kunnen eten. misschien vandaag spekburgers. ventje moet om brood en de kranten. kan hij de beenhouwerij binnenspringen.

Ventje is bezig de DVD kast te legen. dat gaat allemaal in een kist, in mapjes. daarna worden die kisten naar beneden gebracht en op de grond gezet. het zouden er dan 3 zijn. Vandaag wil ventje die stapel spelletjes doornemen. dan is dat ook weg. en weg is weg. Daarna wordt de kast ontmanteld. en alle beeldjes die geen eend zijn gaan naar Frank voor de rommelmarkt. Er moet nog gebeld worden naar ventjes zus. dat is een werkje voor morgen of maandagavond. ( de maandag werkt ze)

Ik heb een stijltang gekocht met 20% korting. Kan ik mijn haar plat strijken. Ik moet nog de mail lezen wanneer ze toekomt.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!