Waar vandaan: Wonen & Zorg > Ombudsdiensten >

Klachteninstituut verzekeringen

Wanneer schakelt u het Klachteninstituut in?

Voordat u het Klachteninstituut belt (of schrijft), kunt u het best eerst contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon. De praktijk leert dat dit meestal voldoende is om misverstanden of onduidelijkheden weg te nemen. Komt u er vervolgens niet uit met de verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon, neemt u dan contact op met het Klachteninstituut. Het advies en de hulp die het Klachteninstituut u biedt, zijn kosteloos.

Hoe dient u een klacht in?

U schrijft een brief of u maakt desgewenst gebruik van het klachtenformulier.
U voegt kopieën bij van de correspondentie die u heeft gevoerd met verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon. En u houdt hierbij rekening met de onderstaande punten:
Schrijf wat er is gebeurd en wat het standpunt is van verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon en wat u daarvan vindt.
Geef aan tegen wie de klacht gericht is, over welke verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon het gaat en wat u van de Ombudsman of de Raad van Toezicht Verzekeringen verwacht.
Voeg een kopie bij van de polis(sen) waarop uw klacht betrekking heeft, inclusief polisvoorwaarden, aanhangsels, clausules, etc..
Vergeet niet uw naam, adres en telefoonnummer duidelijk te vermelden.
Aan de hand van deze gegevens wordt beoordeeld of uw klacht in aanmerking komt voor behandeling.

Klachteninstuut Verzekeringen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
Tel: 070 - 333 8 999
Fax: 070 - 333 8 900
http://www.klachteninstituut.nl/

Bron: Ombudsman Pensioenen