Waar vandaan: Helpcentrum > Problemen - vragen - fouten > Verbindingsproblemen: Kan geen verbinding maken met SeniorenNet

Problemen - vragen - fouten: Verbindingsproblemen: Kan geen verbinding maken met SeniorenNet

Als EERSTE probeer dit:

Kan u ANDERE websites bezoeken?  Surf bvb. een keer naar www.google.be of www.mozilla.com , openen deze websites?

Indien niet, dan is er een probleem met je internetverbinding (zie verder).

Indien deze wél openen, maar SeniorenNet niet, dan is er mogelijk een technisch defect bij SeniorenNet.  SeniorenNet kan korte tijd mogelijk niet bereikbaar zijn.  Heb hiervoor even geduld; de meeste problemen worden meestal op enkele minuten opgelost; in het ergste geval enkele uren.

Blijft het probleem langer dan enkele uren duren?  Dan is er waarschijnlijk toch een probleem met je pc of internetverbinding.

ZO LOS JE HET PROBLEEM OP:

- Start uw computer opnieuw op.
- Kan je SeniorenNet nu bezoeken?
- Zo niet, kan je andere websites bezoeken?
- Sluit je browser terug af, en start deze terug op.

- Verwijder de inhoud van het cachegeheugen van uw browser en verwijder uw cookies.
Uw cache (tijdelijke internetbestanden) wissen, zie: http://www.seniorennet.be/Pages/Overige/support.php?hulp=522

Uw cookies verwijderen, zie: http://www.seniorennet.be/Pages/Overige/support.php?hulp=523

- Als u een firewall, antivirusprogramma of proxy gebruikt en verbinding wilt maken met SeniorenNet, schakelt u het programma uit en probeert u opnieuw te surfen naar http://www.SeniorenNet.be

Indien het probleem opgelost is nadat je één van deze programma's hebt afgezet, raden we je aan om contact op te nemen met de procudent van het programma, aangezien het een probleem geeft met het surfen naar bepaalde websites.

-  Voor het geval u thuis nog andere computers hebt, of u via het werk surft.  Kunnen de andere websites surfen naar www.SeniorenNet.be ?

- Indien u wenst te surfen via een openbare pc, via je werk of via school, heeft men mogelijk de toegang tot bepaalde websites geblokkeerd.

-  Controleer of u over de meest recente versie van de browser beschikt. Zo niet, download dan de nieuwste versie. Hierdoor wordt het probleem mogelijk opgelost.  Een nieuwe versie van Firefox of van Internet Explorer kan vaak problemen oplossen.

-  Heeft u onlangs nog gratis software gedownload? Er wordt vaak schadelijke software toegevoegd aan gratis downloads, zonder dat u dit weet.  Een firewall, virusscanner of anti-spyware programma kan u helpen om dit terug te herstellen.

-  Mogelijk is uw DNS-cache verlopen. U kunt de DNS-cache wissen door de opdracht 'ipconfig /flushdns' uit te voeren in MS-DOS. Ga hiervoor naar 'Start' > 'Programma's' > 'Bureau-accessoires' > 'Opdrachtprompt'. Typ 'ipconfig /flushdns' (zonder de aanhalingstekens) en druk op Enter.

-  Indien het probleem langer dan een dag aanwezig blijft, ligt het met zekerheid niet aan SeniorenNet.  Mogelijk moet u contact opnemen met uw serviceprovider (Telenet, Skynet, KPN...) voor meer hulp.


Gerelateerde helponderwerpen:
Hulp in geval van Problemen – Analyse van uw PC
Ik weet niet goed wat een bepaalde computerterm wil zeggen
Ik heb een probleem in verband met digitale fotografie
Een probleem in verband met downloaden
Ik heb een probleem in verband met e-mail
Ik heb een probleem in verband met filmen
Een probleem met de firewall
Ik heb een probleem in verband met de hardware van mijn pc
Ik heb een probleem in verband met internet
Een probleem in verband met je Mac / Apple pc
Ik heb een probleem in verband met digitale muziek
Een ander probleem heb ik!
Ik heb een probleem in verband met software
Probleem met spyware
Probleem met virussen op je pc
U heeft een probleem met het maken van een website
Mijn startpagina SeniorenNet verdwijnt steeds
Hoe kan ik SeniorenNet steunen?
Ik ontvang e-mails, maar weet niet op welk adres
Ik vind de website te wit, het grijs is moeilijk leesbaar
Rubriek Vertaal geeft zeer slechte vertalingen

Ga naar het Helpforum om vragen te stellen, antwoorden te vinden en uw kennis te delen met anderen.