Waar vandaan: Helpcentrum > Problemen - vragen - fouten > Ik ontvang e-mails, maar weet niet op welk adres

Problemen - vragen - fouten: Ik ontvang e-mails, maar weet niet op welk adres

Indien het systeem aangeeft dat uw e-mail adres niet ingeschreven is, terwijl u wel degelijk nog steeds e-mail(s) ontvangt, dan geeft u waarschijnlijk een verkeerd e-mail adres op. Gelieve het juiste e-mail adres op te geven waar de e-mails daadwerkelijk naartoe gestuurd worden en aankomen.

Het komt soms voor dat mensen meerdere e-mail adressen hebben die in dezelfde mailbox terechtkomen. Bijvoorbeeld uw gebruikersnaam en een zelf gekozen naam: fa45596@skynet.be en jefjanssen@skynet.be zouden beide in dezelfde mailbox terecht kunnen komen. U koos misschien bij de inschrijving het éne e-mail adres, en wenst nu het andere (dat niet gekend is bij ons) uit te schrijven. Kies dus hetgene dat u wel degelijk gebruikte bij inschrijving.
Soms hebben mensen ook verschillende e-mail adressen: jefjanssen@telenet.be en anpeeters@telenet.be zouden bijvoorbeeld in dezelfde e-mailbox kunnen aankomen indien u dit bij uw provider zo hebt ingesteld. Ook hier geldt dat het mogelijk is dat u bij inschrijving een ander opgaf dan u nu wenst uit te schrijven. Geef dus het origineel opgegeven e-mail adres op.
Tot slot kan het ook gebeuren dat u langere tijd geleden inschreef en intussen uw e-mail adres licht gewijzigd is. U heeft misschien een @pandora.be e-mail adres ingegeven, terwijl dit nu @telenet.be geworden is. Indien dit bij ons nog steeds gekend staat onder @pandora.be, dient u dus dat e-mail adres in te geven om uit te schrijven.

U weet niet naar welk e-mail adres het gestuurd wordt?

Indien u echt niet weet naar welk e-mail adres de e-mails worden gestuurd en het systeem via bovenstaande manieren telkens zegt dat het adres niet gekend is als ingeschreven, dan kan u op volgende manier achterhalen wat nu werkelijk ingeschreven is. Uiteraard is het eenvoudigste u te herinneren wat u origineel inschreef, of de originele bevestigingse-mail terug te vinden.

Dit kan u eenvoudig zien door de e-mail(s) die u ontvangt te openen. Bij het veld "Aan" of "To" staat het e-mail adres naar waar het gestuurd werd. Zoals te zien op volgende foto.

Adres vinden

Het openen van een e-mail is in de meeste e-mail programma's eenvoudigweg door erop te dubbelklikken met de linkermuisknop.

Voor het geval u hier uw e-mail adres niet kan vinden, en er geen ontvanger opstaat of bijvoorbeeld "undisclosed-recipients:", dan kan u dus de ontvanger niet onmiddellijk zien. Ook eventuele andere redenen kunnen maken dat u verder wil zoeken naar de precieze ontvanger.

Adres vinden

U doet dit door de e-mail te openen (meestal erop te dubbelklikken, wij nemen in dit voorbeeld Windows Mail - Outlook Express).

Vervolgens linksboven klikken met je linkermuisknop op "Bestand" en dan klikken op "Eigenschappen".

Adres vinden

Klik vervolgens bovenaan op "Details".

U krijgt nu de zogenaamde "header" van de e-mail te zien. Achter het woordje "To" ziet u het adres staan waar de originele zender de e-mail naartoe stuurde.

Adres vinden

Een aantal zaken werden in het zwart weggehaald om privacy redenen.

Indien dit ook niet het geval is en u hier het juiste e-mail adres niet kan achterhalen, dan kijkt u op dezelfde plaats naar andere velden, zoals op volgende foto. Hiermee kan u zeker wel het juiste adres achterhalen. Zoek naar "Original-to", "Received", "Delivered-to" of "For" en dan uw e-mail adres.

Adres vinden

Indien u geen Outlook Express, Windows Mail of Outlook gebruikt is de procedure mogelijk lichtjes anders. Zoek naar de "headers" of "broncode" van het bericht.

Op volgende pagina krijgt u voor andere programma's en online webmail toepassingen uitleg. Indien die van u er niet bijstaat, kijk in de helpbestanden van het programma of online webmail om de headers of broncode/source van het e-mail bericht te achterhalen.

http://www.seniorennet.be/Pages/Help/versturen_headers_email.php

http://www.seniorennet.be/Pages/Help/versturen_bron_source_en_headers_email.php



Gerelateerde helponderwerpen:
Hulp in geval van Problemen – Analyse van uw PC
Ik weet niet goed wat een bepaalde computerterm wil zeggen
Ik heb een probleem in verband met digitale fotografie
Een probleem in verband met downloaden
Ik heb een probleem in verband met e-mail
Ik heb een probleem in verband met filmen
Een probleem met de firewall
Ik heb een probleem in verband met de hardware van mijn pc
Ik heb een probleem in verband met internet
Een probleem in verband met je Mac / Apple pc
Ik heb een probleem in verband met digitale muziek
Een ander probleem heb ik!
Ik heb een probleem in verband met software
Probleem met spyware
Probleem met virussen op je pc
U heeft een probleem met het maken van een website
Mijn startpagina SeniorenNet verdwijnt steeds
Hoe kan ik SeniorenNet steunen?
Verbindingsproblemen: Kan geen verbinding maken met SeniorenNet
Ik vind de website te wit, het grijs is moeilijk leesbaar
Rubriek Vertaal geeft zeer slechte vertalingen

Ga naar het Helpforum om vragen te stellen, antwoorden te vinden en uw kennis te delen met anderen.