Waar vandaan: Helpcentrum > Contact > Schrijf mij uit! Ik wil niets meer ontvangen!

Contact: Schrijf mij uit! Ik wil niets meer ontvangen!

Wil je jezelf ergens terug op uitschrijven? Geen probleem en zeer eenvoudig!

  1. Je bent ingeschreven op de mailgroepen en wenst hierop uit te schrijven
    Zie deze pagina met de eenvoudige uitleg en zelfs foto's.
     
  2. Je ontvangt (vele) e-mails en wil hierop uitschrijven.
    Je zal waarschijnlijk de mailgroepen bedoelen waarop je bent ingeschreven.
    Zie deze pagina met de eenvoudige uitleg en zelfs foto's.
     
  3. Je ontvangt e-mails van het forum om je mee te delen dat er iemand gereageerd heeft op een bepaald onderwerp of je een privé bericht heeft gestuurd.
    Je hebt in dit geval zelf opgegeven van welke onderwerpen je specifiek e-mails wenst te ontvangen.
    Dit stoppen kan eenvoudig door te surfen naar het forum, in te loggen en in het profiel de optie uit te schakelen.
     
  4. Je ontvangt de SeniorenNet Nieuwsbrief en wil je hierop uitschrijven.
    Open een nieuwsbrief en ga helemaal naar onderen. Daar zie je een link staan onder "UITSCHRIJVEN". Klik erop en je bent uitgeschreven.
    Heb je geen nieuwsbrief meer of kan je de link niet vinden? Geen probleem! Surf naar http://administratie.seniorennet.be/Nieuwsbrief/uitschrijven_nieuwsbrief_seniorennet.php en geef daar je e-mail adres in om te verwijderen.
     
  5. Je ontvangt de SeniorenNet Chatnieuwsbrief en wil je hierop uitschrijven.
    Open een nieuwsbrief en ga helemaal naar onderen. Daar zie je een link staan onder "UITSCHRIJVEN". Klik erop en je bent uitgeschreven.
     
  6. Je ontvangt een nieuwsbrief van de SeniorenNet Blogs.
    Zeer af en toe wordt er een nieuwsbrief verstuurd voor de blogs. Om je hierop uit te schrijven, doe je dit door je blog te verwijderen.
     
  7. Je ontvangt een Forum Nieuwsbrief
    Zeer af en toe wordt er een nieuwsbrief verstuurd voor het forum. Om je hierop uit te schrijven, stuur je een e-mailtje naar de moderators om je gebruikersnaam terug te laten verwijderen. (moderators [at] seniorennet [puntje] be)
     
  8. Je ontvangt e-mails in verband dat mensen hebben gereageerd op je zoekertje en wil je hierop uitschrijven.
    Deze e-mails worden in feite niet gestuurd door SeniorenNet, maar ingegeven door bezoekers die reageren op een zoekertje dat u recent zelf geplaatst hebt op de website. Om geen e-mails meer te ontvangen, verwijderd u het zoekertje.
    Ga hiervoor naar Zoekertje > klik op Verwijderen > Geef de juiste gegevens in > Druk op "Verwijderen".
    Rechtstreekse link: http://www.seniorennet.be/Pages/Zoeken/zoekertje_del_step1.php
    De precieze gegevens van uw zoekertje (ID en paswoord) heeft u toegestuurd gekregen via e-mail op het moment dat u het zoekertje hebt toegevoegd. Indien u deze e-mail niet meer heeft, kan u op de website uw zoekertje gewoon terugzoeken, het zoekertje openen en onderaan klikken op "Verwijderen".
     
  9. Je ontvangt e-mails betreffende de foto-albums
    Deze e-mails worden maar zeer af en toe verstuurd. Het zijn in feite nieuwsbrieven voor de foto-album gebruikers met nuttige informatie over nieuwe diensten of wijzigingen. Om u hierop uit te schrijven logt u in op de foto-albums, en verwijderd u de account.
     
  10. Je ontving een e-card voor een speciaal moment (Pasen, Kerstmis, Verjaardag) van SeniorenNet en wenst dit niet meer
    Deze e-cards worden gestuurd naar de leden van de SeniorenNet Nieuwsbrief. Kijk bij puntje 4 "Je ontvangt de SeniorenNet Nieuwsbrief en wil je hierop uitschrijven." hoe je jezelf daarop uitschrijft
     

Nog veel surfplezier op SeniorenNet.be!

PS: Merk op dat SeniorenNet u slechts kan e-mailen nadŕt u zichzelf hebt ingeschreven hierdoor. Zowel voor de mailgroepen, forum,... dient u zich specifiek voor te hebben ingeschreven (zelfs met e-mail activatie om zeker te zijn dat ů zichzelf hebt ingeschreven en niet iemand anders per ongeluk uw e-mail adres heeft gebruikt).

Uw e-mail adres niet gevonden?

Indien het systeem aangeeft dat uw e-mail adres niet ingeschreven is, terwijl u wel degelijk nog steeds e-mail(s) ontvangt, dan geeft u waarschijnlijk een verkeerd e-mail adres op. Gelieve het juiste e-mail adres op te geven waar de e-mails daadwerkelijk naartoe gestuurd worden en aankomen.

Het komt soms voor dat mensen meerdere e-mail adressen hebben die in dezelfde mailbox terechtkomen. Bijvoorbeeld uw gebruikersnaam en een zelf gekozen naam: fa45596@skynet.be en jefjanssen@skynet.be zouden beide in dezelfde mailbox terecht kunnen komen. U koos misschien bij de inschrijving het éne e-mail adres, en wenst nu het andere (dat niet gekend is bij ons) uit te schrijven. Kies dus hetgene dat u wel degelijk gebruikte bij inschrijving.
Soms hebben mensen ook verschillende e-mail adressen: jefjanssen@telenet.be en anpeeters@telenet.be zouden bijvoorbeeld in dezelfde e-mailbox kunnen aankomen indien u dit bij uw provider zo hebt ingesteld. Ook hier geldt dat het mogelijk is dat u bij inschrijving een ander opgaf dan u nu wenst uit te schrijven. Geef dus het origineel opgegeven e-mail adres op.
Tot slot kan het ook gebeuren dat u langere tijd geleden inschreef en intussen uw e-mail adres licht gewijzigd is. U heeft misschien een @pandora.be e-mail adres ingegeven, terwijl dit nu @telenet.be geworden is. Indien dit bij ons nog steeds gekend staat onder @pandora.be, dient u dus dat e-mail adres in te geven om uit te schrijven.

U weet uw paswoord niet meer om uit te schrijven?

Voor sommige rubrieken zoals o.a. de mailgroepen, blogs of foto-albums heeft u en paswoord nodig om uit te schrijven. U weet dit niet meer? Geen probleem!

Surf naar http://www.seniorennet.be/Pages/Overige/paswoord_vergeten.php en vraag het paswoord opnieuw aan. Na enkele ogenblikken krijgt u het toegestuurd!

U weet niet in welke rubriek u ingeschreven bent?

Dit is niet zo moeilijk na te gaan. 

Indien alle berichten die u ontvangt worden voorafgegaan in het onderwerp door [Algemeen], [Genealogie],... of andere met [], dan zijn het berichten van de SeniorenNet Mailgroepen.  U bent dan in de mailgroepen ingeschreven.

Indien u een bericht om de +- maand ontvangt, en bovenaan staat in de e-mail "SeniorenNet Nieuwsbrief", gaat het om de SeniorenNet Nieuwsbrief waar u zich op kan uitschrijven.

Indien het berichten zijn met vermelding dat iemand u wilde contacteren via de website; dan gaat het om e-mails van mensen die het contactformulier hebben willen gebruiken.  In de e-mail staat het adres in waar men dit heeft gedaan; u kan dus zo zien waar u ingeschreven bent om die e-mails te ontvangen.

Indien u vermeldingen krijgt over een nieuw bericht in bepaalde onderwerpen/topic met verwijzingen naar http://www.seniorennet.be/forum, bent u ingeschreven op het forum.

Indien u vermeldingen krijgt dat mensen een reactie hebben geplaatst op uw blog, dan bent u ingeschreven op een blog.  Het internetadres van het blog wordt ook altijd in dat bericht getoond.

Ik heb mij nooit ingeschreven!  Iemand anders heeft dat in mijn plaats gedaan.

Indien u e-mails ontvangt, maar u heeft u zich hiervoor niet op ingeschreven en denkt dat iemand anders dit deed, is dit zeer onwaarschijnlijk. 

Voor de belangrijkste rubrieken (mailgroepen, forum, blog, foto-album, zoekertjes,...) wordt de inschrijving pas actief nadat er een e-mail naar het e-mail adres werd gestuurd en daadwerkelijk werd geactiveerd door te klikken op een link in de e-mail.
Enkel wie toegang heeft tot uw e-mail adres kan zo de inschrijving activeren.

Die persoon heeft dus toegang tot uw volledige e-mail, indien u dit niet gewenst is, dan raden wij u aan om zo snel mogelijk het paswoord van uw e-mail adres te wijzigen; aangezien dan iemand anders er zomaar in kan.

Voor sommige inschrijvingen is er geen specifieke activatie nodig.  Voor bvb. de nieuwsbrief bent u onmiddellijk ingeschreven nadat dit wordt ingegeven op de website.  U krijgt echter altijd bij inschrijving nog een e-mail ter bevestiging.  U werd dus eerder verwittigd over de inschrijving.  In deze e-mail staat ook hoe u zichzelf terug kan uitschrijven.

Ook in het geval iemand anders zonder uw toestemming toegang had tot uw e-mail adres, kan u uzelf nog steeds uitschrijven.  Volg de procedures die eerder uitgelegd zijn in dit document.  Ook indien paswoorden nodig zijn kan je die opvragen via de procedures hierboven vermeld.

U weet niet naar welk e-mail adres het gestuurd wordt?

Indien u echt niet weet naar welk e-mail adres de e-mails worden gestuurd en het systeem via bovenstaande manieren telkens zegt dat het adres niet gekend is als ingeschreven, dan kan u op volgende manier achterhalen wat nu werkelijk ingeschreven is. Uiteraard is het eenvoudigste u te herinneren wat u origineel inschreef, of de originele bevestigingse-mail terug te vinden.

Dit kan u eenvoudig zien door de e-mail(s) die u ontvangt te openen. Bij het veld "Aan" of "To" staat het e-mail adres naar waar het gestuurd werd. Zoals te zien op volgende foto.

Adres vinden

Het openen van een e-mail is in de meeste e-mail programma's eenvoudigweg door erop te dubbelklikken met de linkermuisknop.

Voor het geval u hier uw e-mail adres niet kan vinden, en er geen ontvanger opstaat of bijvoorbeeld "undisclosed-recipients:", dan kan u dus de ontvanger niet onmiddellijk zien. Ook eventuele andere redenen kunnen maken dat u verder wil zoeken naar de precieze ontvanger.

Adres vinden

U doet dit door de e-mail te openen (meestal erop te dubbelklikken, wij nemen in dit voorbeeld Windows Mail - Outlook Express).

Vervolgens linksboven klikken met je linkermuisknop op "Bestand" en dan klikken op "Eigenschappen".

Adres vinden

Klik vervolgens bovenaan op "Details".

U krijgt nu de zogenaamde "header" van de e-mail te zien. Achter het woordje "To" ziet u het adres staan waar de originele zender de e-mail naartoe stuurde.

Adres vinden

Een aantal zaken werden in het zwart weggehaald om privacy redenen.

Indien dit ook niet het geval is en u hier het juiste e-mail adres niet kan achterhalen, dan kijkt u op dezelfde plaats naar andere velden, zoals op volgende foto. Hiermee kan u zeker wel het juiste adres achterhalen. Zoek naar "Original-to", "Received", "Delivered-to" of "For" en dan uw e-mail adres.

Adres vinden

Indien u geen Outlook Express, Windows Mail of Outlook gebruikt is de procedure mogelijk lichtjes anders. Zoek naar de "headers" of "broncode" van het bericht.

Op volgende pagina krijgt u voor andere programma's en online webmail toepassingen uitleg. Indien die van u er niet bijstaat, kijk in de helpbestanden van het programma of online webmail om de headers of broncode/source van het e-mail bericht te achterhalen.

http://www.seniorennet.be/Pages/Help/versturen_headers_email.php

http://www.seniorennet.be/Pages/Help/versturen_bron_source_en_headers_email.php

Een probleem?

 

Indien u het echt niet kan, dan is er de mogelijkheid om de adviescommissie [at] seniorennet [punt] be te vragen om u uit te schrijven. Geef precies het e-mail adres op waar de e-mails naartoe verstuurd worden en om welke e-mails het gaat (forum, mailgroepen, nieuwsbrief,...) of stuur eventueel zo'n e-mail mee in bijlage zodat men snel en eenvoudig kan zien welke rubriek het is.



Gerelateerde helponderwerpen:
Wat is het postadres van SeniorenNet
Ik wil een oproep doen naar de 50-plussers!
Ik wil een zoekertje plaatsen
Ik heb een idee voor SeniorenNet
Feliciteren
Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Hoe kan ik een gebruikersnaam krijgen?
Ik ben journalist
Persbericht of persuitnodiging versturen naar SeniorenNet
Ik wens meer informatie over SeniorenNet
U wenst een virusmelding door te geven (van een gevaarlijk virus)
Toestemming vragen voor overname teksten
Telefoonnummer van SeniorenNet
Ik wil SeniorenNet e-mailen
Adverteren en sponsoring
Ik heb een typefout of spelfout gezien
I want to report abuse / notice & takedown
Ik heb een tekst of reactie gezien van een bezoeker dat echt niet kan
Abuse/misbruik melding

Ga naar het Helpforum om vragen te stellen, antwoorden te vinden en uw kennis te delen met anderen.