Waar vandaan: Helpcentrum > Problemen oplossen > Chatbox problemen?

Problemen oplossen: Chatbox problemen?

De SeniorenNet Chatboxen zijn zeer gebruiksvriendelijk en zouden normaal altijd moeten werken. Indien het bij u toch niet werkt, lees dan onderstaande pagina om uw probleem op te lossen.

Problemen met Chatbox Type 1

Onderstaande tekst gaat over een probleem met de chatbox Type 1 (de linkse indien u de keuze moet maken tussen Type 1 en Type 2).

Het is gekend dat er problemen kunnen zijn met de chatbox. De reden hiervoor is dat u het zogenaamde "Java" nodig hebt op uw computer, maar sommige computers hebben hiermee problemen. Als Mac gebruiker kan u de chatbox Type 1 spijtig genoeg niet gebruiken. Indien u problemen blijft hebben met het Type 1 chatbox, probeer dan Type 2; dit type werkt namelijk normaal gezien altijd.

U kan onderstaande zaken proberen om uw probleem op te lossen, veel succes!

  • Indien de normale chatbox een grijs vlak blijft, en er niets verschijnt, dan is dit wellicht omdat u ooit (per toeval) op NEE hebt geklikt als de computer de vraag kwam stellen om de chatbox te installeren. Of omdat er een beveiligingsinstelling is die dit verbiedt.

    Om dit ongedaan te maken, moet u naar de chatbox gaan, en ergens op de achtergrond klikken. (juist naast het grijze vlak).
    Vervolgens drukt u enkele keren op de toetsencombinatie Ctrl + F5.
    Normaal gezien zou de computer u opnieuw een vraag stellen, waar u op JA moet klikken. Vervolgens kan u uw schuilnaam ingeven, en kan u chatten.
  • Om de beveiligingsinstelling te wijzigen, kan u hetvolgende doen:
    • Ga in Internet Explorer naar het menu Extra
    • Vervolgens naar Internet-Opties
    • Klik nu het tabblad "Beveiliging" aan
    • Schuif nu de balk naar beveiligingsniveau "Normaal", of eventueel naar "Laag".
    • Druk op OK en sluit Internet Explorer helemaal af.
    • Start Internet Explorer terug op, en ga naar de chatbox. Normaal vraagt de computer u nu een vraagt, waarop u met JA moet antwoorden.
      • Indien de normale chatbox een grijs vlak blijft, en er niets verschijnt, dan is dit wellicht omdat u ooit (per toeval) op NEE hebt geklikt als de computer de vraag kwam stellen om de chatbox te installeren. Of omdat er een beveiligingsinstelling is die dit verbiedt
  • Indien u telkens "unregistred" als melding krijgt, dan kan u hier spijtig genoeg niets aan doen. Het is zo dat onze chatbox weldegelijk geregistreerd is, maar in heel sommige gevallen loopt dit mis. Indien u dit bericht blijft krijgen, kan u beter de chatbox Type 2 gebruiken.

Problemen met Chatbox Type 2

Tot nu toe zijn er nog geen problemen gemeld geweest met dit type van chatbox. Deze chatbox werkt zowel voor Windows, Mac, Linux als Unix.

De chatbox is getest voor Internet Explorer, Opera, Firefox, Netscape en Konqueror. Indien u een andere browser gebruikt, probeer dan een van voorgaande te gebruiken, met voorgaande browsers werkt het namelijk wel.



Gerelateerde helponderwerpen:
Ik krijg een beveiligingswaarschuwing
Ik werd gekicked of gebanned op de chatbox
Ik wil mijn paswoord veranderen van de chatbox
Ik wil mijn schuilnaam veranderen op de chatbox
Foutmelding "too many connections" of "teveel connecties"
Ik wil mijn adres wijzigen in de chatnieuwsbrief
Uitschrijven op chatnieuwsbrief
Ik heb een probleem in verband met het registreren van mijn schuilnaam
U heeft een fout gevonden in de trivia van de chatbox
U wil de chatmasters bereiken
Nicknaam geregistreerd en paswoord in de chatbox getoond?
Nicknaam geregistreerd en paswoord vergeten?
Foutmelding "U bent nu niet meer verbonden met de SeniorenNet Chatbox. Om opnieuw binnen te komen, sluit de chatbox af en kom terug binnen."
Veel te snel voor mij!

Ga naar het Helpforum om vragen te stellen, antwoorden te vinden en uw kennis te delen met anderen.