Waar vandaan: Levensdromen > Ervaring > Nare droom

Levensdroom: Nare droom

Ongeveer 2 jaar geleden melden bij mijn afwezigheid een heer van mijn stroomleveraar luminus voor een kontrole van mijn meter teller .Toevallig was wel mijn zoon aanwezig die werd verzocht even te tekenen als bevestiging dat de kontrole gebeurd was .Tot mijn grote verwondering werd ik 2 weken later gelukgewenst voor mijn keuze van aan te sluiten bij een nieuwe stroom leveraar genoemd  ESSENT .Groot was mijn verbazing temeer ik nooit van plan was mijn kontrakt bij luminus op te zeggen .Ik kreeg 2 weken later ook al een eerste rekening van ongeveer 400 euro ,welke ik weigerde te betalen .Na taloze telefoons ,bezoek aan de luminus zetel te hasselt ,en enkele brieven van mijn advocaat ,bleek de zaak dan met de nodige exuses geregeld te zijn .Nu vandaag dus meer dan 1 jaar geleden ,surprise vandaag ,een aangetekende brief van .....raad eens ESSENT .........rekening te betalen van 160 euro ????????? met de dreiging van mijn stroom toevoer af te snijden ???????Ik wel gewoon deze zeer nare droom even vertellen omdat ik echt niet wil dat meer mensen zulke nare dromen krijgen . als kant tekening toch even ,wat kan je hier aan doen .

Pineut (Genk) , ingegeven op 08 maart 2007, 18:12

In totaal 2678 maal gelezen | 51 waarderingen

Kan u deze droom waarmaken? Klik hier!

Wil je deze levensdroom delen met een vriend? Klik dan hier!


Heb jij ook een levensdroom? Vertel het ons!

Waardeer deze droom

levensdroom levensdroomlevensdroom levensdroomlevensdroomlevensdroom levensdroomlevensdroomlevensdroomlevensdroom levensdroomlevensdroomlevensdroomlevensdroomlevensdroom

Ik heb ook deze droom (0)

Geen inzendingen



Reacties (8)

Freya
Een klacht neerleggen bij Min. van consumentenzaken (economische inspectie?): Freya Vandenbosche?

Fretteke, ingegeven op 13 maart 2007, 08:30

Luminus
Veel gemeenten hebben vragen bij Luminus en willen er vanaf als de termijn verstreken is. Wie gaat daar iets tegen doen...een goei vraag want al diegenen die er iets aan kunnen doen zijn vermoedelijk aandeelhouders van die giganten. De naam test-aankoop horen ze niet graag. Die hebben voor mij bemiddeld.

Ribbedebie, ingegeven op 12 maart 2007, 00:05

ESSENT
Ik heb ook een nare ervaring met Essent gehad. We kunnen de mensen niet genoeg waarschuwen. Ook bij mij kwam er zogezegd iemand de meterstanden opnemen .Dan moest ik tekenen dat dit zogezegd juist was opgenomen.Ik kreeg toen een kaftje bij hun vertrek dat ik dadelijk begon na te lezen en het werd mij al vlug duidelijk wat er was gebeurd:ik was klant geworden van Essent zonder het te willen.In paniek belde ik mijn zoon die dan met een paar telefoontjes en een paar mailtjes en een paar aangetekende brieven alles nog dezelfde dag heeft kunnen regelen en dat nieuw kontrakt heeft kunnen annuleren.Sedertdien krijgt iedereen de deur op de neus. Het is een echte schande dat zoiets in ons land wordt toegelaten en ze gaan maar straffeloos door.Wanneer wordt dit soort boeven gestraft?

Tika, ingegeven op 09 maart 2007, 10:58

ESSENT
Bedankt voor je reaktie ,en je goede raad ,beste therese .Ik ga vandaag nog kontakt opnemen met test aankoop .Hopelijk zal er eindelijk eens een einde komen aan dit nachtmerrie .

Piepse, ingegeven op 09 maart 2007, 08:48

Testaankoop
Meld je aan bij testaankoop of een andere consumentenvereniging. Die groeperen de klachten. Samen met andere gedupeerden iets ondernemen is belangrijk en doeltreffender. Gelukkig heb je niet zelf getekend!! De handtekening is niet geldig.

Therese, ingegeven op 09 maart 2007, 07:47

Bedankt voor de reakties
Even iedereen bedanken voor de fijne reakties .Helaas blijk ik niet alleen te zijn .Hopelijk zal er ooit iemand doeltreffend kunnen reageren op deze maffia praktijken. Pineut uit Genk

Pineut, ingegeven op 08 maart 2007, 20:34

Klinkt bekend
Verhaal klinkt hééééééél bekend. Essent en Luminus hebben een administratie die niet vierkant maar achtkantig draait...Test aankoop heeft voor mij de zaak opgelost en... mijn centjes terug gekregen. Ik kreeg een brief proficiat op 1 oct. wordt u bij ons klant en de week er op een afreking van Mei/Juni ... periode 5- 3 maand voor ik klant werd.

Ribbedebie, ingegeven op 08 maart 2007, 20:06

Essent
Graag wil ik reageren op dit bericht, omdat ik dezelfde nare ervaring heb gehad, hoewel het een kwestie was van meer betalen dan de meterstand aangaf. Essent hield bij hoog en laag vol een hoeveelheid energie te hebben geleverd en gaf daar volstrekt verkeerde meterstanden bij. Omdat ik minstens 2x per jaar alle meterstanden zorgvuldig noteer, wist ik zeker dat de fout bij Essent lag. Dit toegeven wijgerden zij echter in eerste instantie. Toen heb ik gedreigd het hele verhaal te zullen publiceren in de regionale krant. Twee dagen later kreeg ik te horen dat er een foutje in de berekening was geslopen, en dat ik in plaats van te moeten betalen geld terug kreeg. Het kan verkeren.

Jochie, ingegeven op 08 maart 2007, 19:30



Voor de auteur:

Droom tegen de regels? Reactie tegen de regels? Meld het ons op: levensdroomabuse@SeniorenNet.be