Waar vandaan: Levensdromen > Andere/overige > Een thuis voor mijn Armeense vrienden

Levensdroom: Een thuis voor mijn Armeense vrienden

Ik ben in de loop der jaren heel goed bevriend geraakt met een amilie fijne mensen. Het zijn Armeense vluchtelingen, zgn. "sans papiers" die hier al zeven jaar aan het procederen zijn om door ons land defintief als "onderdanen" te worden geaccepteerd. Hun kinderen lopen hier school (of zijn inmiddels al afgestudeerd).
Lieve politici,stuur geen  mensen weg die al zeven jaar in ons land zijn en die in Armenië niks meer te zoeken hebben.

Tembo (sint-truiden) , ingegeven op 24 februari 2007, 20:48

In totaal 4239 maal gelezen | 554 waarderingen

Kan u deze droom waarmaken? Klik hier!

Wil je deze levensdroom delen met een vriend? Klik dan hier!


Heb jij ook een levensdroom? Vertel het ons!

Waardeer deze droom

levensdroom levensdroomlevensdroom levensdroomlevensdroomlevensdroom levensdroomlevensdroomlevensdroomlevensdroom levensdroomlevensdroomlevensdroomlevensdroomlevensdroom

Ik heb ook deze droom (1)

Garo (Wolvertem)
IK ZOU GRAAG MET EEN ARMEENSE PRIESTER WILLEN KENNISMAKEN IN ARMENIE OM SAMEN MENSEN TE HELPEN; mijn adres is : pascale de meuter. PIETER PAUL RUBENSLAAN 15. 1861 WOLVERTEM. BELGIE    GSM / 047356563IN JULI of augustus ga ik naar ARMENIE.                 12 MEI 2OO7F

Ingegeven op 12 mei 2007, 08:42 door Garo



Reacties (22)

HLN dialoog
Schreef zopas een reactie naar de krant HLN, over zo een gezin, ik denk dat het over dit gezin gaat. Ik vind dat de Belgische staat hier de schuld heeeft om die mensen pas na 7 jaar terug te sturen. Ik vraag mijn af, aldus mijn reactie, als zij wel beseffen wat een kind als evolutie doormaakt in 7 jaar.Dan pak en zak nemen en vertrekken naar, voor de kinderen een onbekend land, na hier te zijn opgegroeid en welstand kenden naar een land met niets... is zoals in de hemel 7 jaar te verblijven en dan komt st. pieter om je voor de eeuwigheid naar de hel te verwijzen, neen, de staat is in fout ! jory

Jory, ingegeven op 02 april 2007, 16:16

Stand van zaken?
Dag tembo, hoe zit het met je Armeense vrienden, maakte je reeds vorderingen, kunnen wij iets doen?zijn of is er een aktie bezig?Om u het helpen de druk die oop je schouders ligt te verlichten kan ik U aanraden de droom va, shaw"mannen" eens te lezen, U vind er zeker iets dat je al helpen! groeten jory

Jory, ingegeven op 01 april 2007, 07:22

Toch mogelijk
Onmogelijk? Toch mogelijk, Jory/Jos/Ray. (En hoe zal de volgende verschijningsvorm heten?, I wonder?)

Tembo, ingegeven op 21 maart 2007, 21:15

Onmogelijk
Het is niet mogelijk !!! alles goed?? JORY

Jory, ingegeven op 21 maart 2007, 10:36

Ray=Jos
Bedankt, Ray/Jos (ja, ik weet nu van je persoonlijkheidssplitsing, die zooo goed gelukt was dat ik Jos zelfs sympathieker ging vinden dan Ray). Het doet deugd af en toe een hart onder de riem te krijgen.

Tembo, ingegeven op 20 maart 2007, 19:40

Hiervoor wil ik eens terugkomen naar levensdromen!
Tembo, het is nu mijn beurt U te steunen in uw droom, waar ik een kaartje vroeg om mijn droom, ik droom dat deze nachtmerrie eindigen zal. Ik wil hier geen dialoog meer over beginnen, maar ik herinner mij de steunende woorden die U mij heeft gegeven. Op mijn beurt wil ik U een hart onder de riem steken. het is niet normaal dat mensen, die reeds zolang geduld werden, dan plots moeten vertrekken. Hun kinderen hier opgevoed, gestudeerd, onze taal spreken en plots terug moeten . Na al die jaren niet verantwoord ! ik wens en steun U ten volle en ik hoop dat hun "leven geen nachtmerrie wordt" en dat zij ooit de horror kunnen vergeten. gr. RAY

Ray, ingegeven op 20 maart 2007, 14:43

Dank Justitia, je hebt gelijk, ik blijf nu bij mijn droom en ben opgelucht dat dat kan
Ook u bedankt voor de sympathie die u voor mijn droom opbrengt. U hebt gelijk, ik schenk beter mijn stemmen niet aan een andere droom. Dat is niet eerlijk t.o.v. de mensen die hun sympathie voor mijn droom lieten zien. Het is veel juister om vrank en vrij uit te komen voor mijn eigen, diep gekoesterde droom, nl. een tweede thuis te willen bezorgen aan Armeense vluchtelingen die in hun land van herkomst vervolgd werden. Al voel ik mij ook machteloos omdat ik niet weet hoe ik die droom werkelijk kan doen worden. Weet iémand het? Maar dat belet me niet te blijven dromen. Gelukkig dat niemand ons onze dromen kan afpakken.

Tembo, ingegeven op 12 maart 2007, 21:42

Dank je voor de steun, Els 17
Heel, heel erg bedankt voor je woordje van steun. Je weet niet hoeveel deugd reacties als die van u mij doen. Dat geeft mij weer moed om deze mensen te blijven steunen. Want, ik moet bekennen, dat ik soms moedeloos thuiskom nadat ik bij hen ben geweest en urenlang geprobeerd heb hen een beetje op te monteren en moed+hoop in te spreken. Maar het is toch godgeklaagd, hé, dat ons landje er zich na maar liefst zeven jaar nog altijd niet over kan uitspreken of die mensen hier definitief mogen blijven. Alhoewel... als je al zéven jaar in een land woont, BEN je daar volgens mij DEFINITIEF. Nogmaals: danke!

Tembo, ingegeven op 12 maart 2007, 19:28

Ongelooflijk
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de echte vlaming nooit moet vluchten voor oorlog en miserie en indien wel dat hij dan met open armen ontvangen kan worden in een of ander land. Als ik dit lees ben ik beschaamd in uw plaats. Mijn zoon is half-Indisch en heeft al meermaals met racisme te maken gehad. Mijn antwoord op pesterijen van kinderen is steeds en dat geldt hier ook: zulke kinderen kunnen het niet helpen, ze hebben ouders zonder hart of verstand. Wat ben ik blij dat hij op een multi-culturele school zit en iedereen aanvaard. Ook bij hem zitten vluchtelingen die al jaren op papieren wachten. Waar ik maar kan help ik hen. Arme arme echte vlaming.

Elsie17, ingegeven op 12 maart 2007, 17:32

Veel mensen het met u eens
Als ik het aantal bezoekers en de stemmen vergelijk kan ik alleen zeggen dat er heel veel mensen achter uw opvattingen staan (meer dan de helft die langskwam heeft gestemd) Negatieve reacties komen van enkelingen en meestal hebben die dan ergens ook een nare ervaring gehad of luidde de klok van de politiek te hard. Wij mensen zijn maar minieme pionnetjes op het schaakbord van geld en macht(lees politiek)

Ikke, ingegeven op 11 maart 2007, 15:50

Is niks!
Heel graag gedaan! Samen sterk he!

Fretteke, ingegeven op 08 maart 2007, 09:45

Bedankt Fretteke
Wat was ik blij je reactie te lezen, beste Fretteke, want meestal krijg ik toch zoveel negatieve reactie als ik er durf voor uitkomen dat ik mijn Armeense vrienden wil helpen dat ik op de duur zelf geneigd ben bepaalde mensen te mijden. Dank je voor het hart onder de riem!

Tembo, ingegeven op 08 maart 2007, 00:16

Hoop het
Beste Tembo, laat je niet intimideren - het is heel mooi van je dat je je vrienden steunt - daarvoor ben je nu eenmaal 'vriend'. Goh, en dat vreemden buiten moeten blijven - getuigt van weinig respect voor ander leven dan dat wat je zelf hebt geproduceerd, niet? Ja, er zijn economische vluchtelingen en die kunnen we niet blijven opvangen, maar als je spreekt over genocides enzo ... dan is het GODgeklaagd dat wij niet een beetje van onze luxe willen delen. Tja, zelf heb ik kinderen geadopteerd, moeten die dan ook buiten? Zijn dat vreemden ? Het zijn mijn kinderen net zoals jouw vrienden jouw vrienden zijn. Ik hoop heel erg met je dat je droom vervuld mag worden.

Fretteke, ingegeven op 07 maart 2007, 15:51

Ik droom dat die nachtmerrie eindigen zal
De titel boven deze reactie is een droom waar ook van na af aan helemaal achter sta. GELIEVE NIET LANER VOOR DEZE DROOM TE STEMMEN maar kijk bij het overzicht van de levensdromen naar de titel "ik droom dat deze nachtmerrie eindigen zal" en stem dààrvoor. Een betere droom is er niet

Tembo, ingegeven op 04 maart 2007, 22:38

Antwoord aan Belg
Ik moet nogmaas verwijzen naar mijn eerste reactie bij deze "Reacties", nl. nog nooit gehoord van de Armeense genocide, waarbij anderhalf miljoen mensen door de Turken vermoord werden? Deze vervolging duurt nog door tot op heden en dàt precies was de reden waarom deze mensen met achterlating van heel hun hebben en houden zijn moeten vluchten teneinde hun vege lijf te redden. En nogmaals sprek ik de hoop uit dat dit u nooit zou mogen overkomen. Probeer u eens even voor te stellen hoe u zou reageren wanneer u in hun geval zou zijn? Stel u voor dat u voor de keuze wordt gesteld: ofwel met heel uw gezon vervolgd en vermoord worden? Of vluchten en proberen in een ander land een nieuw leven op te bouwen. KUNT U ZICH DAT WEL VOORSTELLEN? Of bent u al jarenlang zozeer in slaap gesust door de westerse luxe dat u dat niet eens meer kan? Hierbij spreek ik ook de hoop uit dat deze mensen, die door onze Belgische administratie véééle haren aan de koord worden gehouden, na een redelijke tijd (bvb. 4 jaar) automatisch de toestemming zouden krijgen om in ons land te mogen wonen. Eerlijk gezegd denk ik niet dat u dan zelfs maar één boterham minder zou moeten eten.

Tembo, ingegeven op 04 maart 2007, 17:59

Illigaal
Er zullen wel redenen zijn waarom ze vluchten! Misschien economisch? Er zijn er zovelen.............. niet allemaal met de beste bedoelingen. Ik weet wel dat er bij zijn die misbruik maken van goede mensen zoals jij. Zouden die mesnen niet beter "thuis" zijn in hun land van herkomst? Laat men ze daar helpen ipv hier allemaal op te vangen.

Belg, ingegeven op 03 maart 2007, 23:16

Laat U maar eens goed gaan !...
Ik vind het "levensdromen-initiatief" van SeniorenNet echt goed gevonden. Het maakt véél los bij zijn "leden". Het geeft eenieder de kans om misschien iets te zeggen, wat anders niet aan bod zou komen. Maar owee, als hun mening niet overeenkomt met die van hen. Ieder zijn zeg, doch laat ons op zijn minst respectvol blijven. Als men mensen gaat veroordelen, juist omdat zij om één of andere reden in de meserie zijn geraakt? Wie zijn wij om voor rechter te spelen? Ik ga ook niet altijd akkoord met andermans mening, maar hem daarom aanvallen met vernederende woordenschat...dat is mijn stijl niet...Dàt moest er even af. Als iemand armeense vrienden wil helpen, dan is dat een mooie droom...

Marie-paul, ingegeven op 25 februari 2007, 22:50

Ooit gehoord van de Armeense genocide door de Turken?
Hé, "échte Vlaming", ooit gehoord van de Armeense genocide door de Turken waarbij anderhalf à twee miljoen mensen werden vermoord, à la façon de Hitler, waar u blijkbaar alles over weet. Deze vrienden van mij moesten onverhoeds huis en goed verlaten, familie en vrienden achterlaten en op de vlucht slaan voor die o zo lieve Turken, die toch zo graag deel van de Europese gemeenschap zouden willen uitmaken maar weigeren te herkennen wat ze de Armeense bevolking niet alleen in het verleden hebben aangedaan maar wat ze die mensen ook nu nog, dag na dag blijven aandoen door hen hun rechten te misgunnen, te martelen en te vermoorden. Maar ja, wij nemen in de Eg lievr islamieten op dan authentieke christenen. Als u zich een "échte Vlaming" noemt zonder daar weet van te hebben, dan voel IK mij liever geenn echte Vlaming. Gelukkig weet ik echter beter en zijn de meeste échte Vlamingen verstandiger, begripvoller, ruimdenkender en hebben ze een hart voor de minder bedeelden. Ik hoop voor u dat u nooit in de situatie komt te verkeren dat u op slag en sprong al uw zekerheden verliest en moet op de vlucht slaan in de hoop dat ergens in het buitenland gastvrije mensen zijn die hen kunnen opvangen en een tweede kans geven.

Tembo, ingegeven op 25 februari 2007, 19:50

Bedoelt u met "Echte Vlaming" fascist?
Meer voeg ik hier niet aan toe : mijn titelvraag zegt àlles, meen ik.

Love is all, ingegeven op 25 februari 2007, 19:29

Armeense vrienden??????
GEWOON TERUG STUREN ILLEGAAL IS EN BLIJFT ILLEGAAL GEEN GENADE WIJ ZIJN HIER NIET IN ARMENIE EN HET IS HIER GEEN VUILBAK VOOR ALLEMAN OP TE VANGEN EERST ONZE MENSEN EN DAN DE REST DIE COMEDIE ZAL NU TOCH MOETEN OPHOUDEN

ECHTE VLAMING , ingegeven op 25 februari 2007, 14:09

Armeense vrienden??????
GEWOON TERUG STUREN ILLEGAAL IS EN BLIJFT ILLEGAAL GEEN GENADE WIJ ZIJN HIER NIET IN ARMENIE EN HET IS HIER GEEN VUILBAK VOOR ALLEMAN OP TE VANGEN EERST ONZE MENSEN EN DAN DE REST DIE COMEDIE ZAL NU TOCH MOETEN OPHOUDEN

ECHTE VLAMING , ingegeven op 25 februari 2007, 14:08

Recht
Hopelijk komt jou droom uit voor dat gezin

Georgia, ingegeven op 24 februari 2007, 20:51



Voor de auteur:

Droom tegen de regels? Reactie tegen de regels? Meld het ons op: levensdroomabuse@SeniorenNet.be