Waar vandaan: Help > Mailgroepen

Mailgroepen

Hoe kom ik op het "controlepaneel"?

Om te beginnen moet u zich "inloggen", dit is u kenbaar maken.

  • U doet dit door naar "Mailgroepen" te surfen
  • In de bovenste kader op die pagina geeft u uw schuilnaam in te geven
  • U geeft uw wachtwoord in.
  • Klik vervolgens op Inloggen
  • Vervolgens komt u op het Controlepaneel terecht. Vanuit het controlepaneel kan u alles doen.

Als ik ben ingeschreven, hoe kan ik dan een e-mail sturen naar de mailgroep?

  • Ga naar het controlepaneel.
  • Om een e-mail te sturen, klik je op "Bericht versturen".
    Indien u bent ingeschreven op meerdere mailgroepen, kiest u "Bericht versturen", bij de JUISTE mailgroep; zodat de juiste mensen uw e-mail krijgen.
  • Vervolgens kan u een titel en uw bericht ingeven.
  • Indien u een bijlage, attachment genoemd, wenst toe te voegen, kan u dit ook doen door op "Bladeren" te klikken en het gewenste bestand te selecteren.
  • Wanneer u klaar bent, drukt u op Verzenden.

Hoe kan ik een gebruiker blokkeren?

Als er een gebruiker van een mailgroep lastige of ongewenste e-mails stuurt, en dit stoort u; dan kan u deze gebruiker blokkeren.

Als u een gebruiker blokkeerd, krijgt ù geen enkel bericht meer van deze persoon, maar wél alle andere ingeschreven gebruikers van de mailgroep.

Op deze manier zal een lastige gebruiker door iedereen worden geblokkeerd, en zal niemand nog zijn e-mail ontvangen.

Om een gebruiker te blokkeren, doet u als volgt:

  • Ga naar het controlepaneel
  • Klik op "Gebruikers blokkeeren"
  • Vink het vinkje voor de naam van de lastige gebruiker uit, zodat voor deze naam een leeg vakje staat.
  • Het is mogelijk meerdere gebruikers te blokkeeren
  • Klik op Verzenden

Hoe kan ik een geblokkeerde gebruiker terug de-blokkeren?

  • Ga naar het controlepaneel
  • Klik op "Gebruikers blokkeren"
  • Vink het vinkje voor de naam van de lastige gebruiker terug aan door erop te klikken, zodat voor deze naam een vinkje staat in het vakje.
  • Het is mogelijk meerdere gebruikers te de-blokkeren in één keer.
  • Klik op Verzenden

Hoe kan ik mij uitschrijven op een bepaalde mailgroep?

Indien u niet meer wenst ingeschreven te zijn in een mailgroep, kan u zich uitschrijven. U doet dit als volgt:

  • Ga naar het controlepaneel
  • Klik op "Opnieuw uitschrijven"
  • Klik dan op "Ja, verwijder mij"

Ik wil mij inschrijven in nog meer mailgroepen, hoe doe ik dat?

Het is mogelijk in meer dan één mailgroep ingeschreven te zijn. U doet dit als volgt:

  • Ga naar het controlepaneel
  • Klik op "Inschrijven op een (extra) mailgroep"
  • Vervolgens krijgt u alle mailgroepen te zien waar u nog niet bent ingeschreven. Klik op de gewenste mailgroep op "Inschrijven".

Ik ga met vakantie, en wens gedurende die tijd geen mails te ontvangen van de mailgroep, hoe doe ik dat?

Als er om een bepaalde reden, bv. vakantie, tijdelijk géén mails wenst te ontvangen van eender welke mailgroep; dan kan u dit als volgt doen:

  • Ga naar het controlepaneel
  • Klik op "Vakantiestop starten"
  • Klik vervolgens op "Ja, start de vakantiestop"

Ik heb het even druk, en wens tijdelijk geen mails te ontvangen.

U kan hiervoor de "vakantiestop" gebruiken, deze is hiervoor geschikt:

  • Ga naar het controlepaneel
  • Klik op "Vakantiestop starten"
  • Klik vervolgens op "Ja, start de vakantiestop"

Ik wil de vakantiestop afzetten, ik wil opnieuw mail ontvangen.

Indien u bv. terug bent van vakantie, en u wenst opnieuw de mail te ontvangen van de mailgroepen, dan doet u dit als volgt:

  • Ga naar het controlepaneel
  • Klik op "Vakantiestop opheffen"
  • Klik vervolgens op "Ja, hef de vakantiestop"

Ik wens mijn gegevens te wijzigen!?

Indien u uw (schuil)naam, uw e-mail adres of uw wachtwoord wenst te wijzigen, dan kan u dat doen als volgt:

  • Ga naar het controlepaneel
  • Klik vervolgens op "Gegevens wijzigen"
  • Hier kan u uw (schuil)naam, uw e-mail adres en/of uw wachtwoord wijzigen.
  • Als u een nieuw wachtwoord ingeeft, moet u dit 2 keer doen, om zeker te zijn dat u geen typfout hebt ingegeven.
  • Klik vervolgens op Wijzigen.

Is het mogelijk een gebruiker over het hele netwerk te blokkeren?

Indien een gebruiker écht lastig doet, en enorm veel reclame of ongewenste e-mails begint te verzenden; dan kunnen wij beslissen om deze gebruiker over het hele netwerk te blokkeren. Indien u wenst dat iemand wordt geblokkeerd over het hele netwerk, kan u dat laten weten op webmaster@seniorennet.be. Indien wij meerdere meldingen binnenkrijgen, kunnen wij overgaan tot het blokkeren van deze persoon.

Hoe worden de attachments verstuurd?

Om te vermijden dat u als gebruiker onnodige attachments (bijlagen) bij e-mails moet downloaden die een gebruiker heeft verstuurd, zonder dat u ze wenst; hebben wij ervoor gezorgd dat de attachments niet via de e-mail worden mee verstuurd, maar op de Seniorennet website staan.

Indien u een e-mail krijgt, met een attachment, kan u onderaan de e-mail klikken op het attachment. Vervolgens kan u het attachment downloaden van de Seniorennet website.

Bovendien is het ook veel gemakkelijker om het attachment door te geven aan vrienden/familie, u hoeft enkel een internetadres door te sturen, en niet heel het attachment.

E-mail deze pagina | Afdrukken | In favorieten opslaan In favorieten opslaan | Share/Bookmark

Je mening is belangrijk! Was deze pagina nuttig?



Een vraag of een probleem op SeniorenNet?
Kijk dan in het Helpcentrum (klik hier). Als je het daar niet kan vinden, helpen we je via e-mail op support@seniorennet.nl.

Zoek binnen SeniorenNet:

Untitled Document

Poll

Ken je iemand persoonlijk die doof of slechthorend is?