Waar vandaan: Geld & Werk > Pensioen > Zesmaandelijks levensbewijs
Zesmaandelijks levensbewijs
Een levensbewijs is een bewijs dat u iedere zes maanden
moet indienen (of opsturen) om te bewijzen dat u nog leeft,
en dat u dus nog uw pensioen moet krijgen.
Dit geldt enkel voor de gepensioneerden die langdurig (+/-
1 jaar), permanent of definitief in het buitenland verblijven.
Wanneer moet het levensbewijs ingediend
worden ?
De betrokken gepensioneerde moet tweemaal per
jaar SPONTAAN een levensbewijs verzenden aan de CDVU-Pensioenen.
Deze levensbewijzen moeten de CDVU-Pensioenen bereiken tussen 1 en 15 januari.
Deze levensbewijzen mogen ten vroegste gedateerd worden in december. M.a.w. levensbewijzen die vroeger dan 1 december gedateerd werden, worden niet aanvaard.
Idem voor juli:
- Tussen 1 en 15 juli de CDVU-Pensioenen bereiken;
- Ten vroegste dateren op 1 juni.
Waar kan U deze levensbewijzen verkrijgen ?
- Op eenvoudig verzoek aan de CDVU-Pensioenen.
- Online op deze website in de rubriek "formulieren-levensbewijzen"
N.B. De levensbewijzen opgesteld door een plaatselijke overheid worden ook door de CDVU-Pensioenen aanvaard.
Opgelet : doktersattesten worden NIET aangenomen!
Wie kan het levensbewijs legaliseren
?
Het levensbewijs moet ingevuld en voor echt verklaard
worden door een officiële overheid : consul, gezant,
ambassadeur, burgemeester en eventueel een politiecommissaris.
Hoe kan u het levensbewijs overmaken aan de CDVU-Pensioenen ?
- Per post aan de CDVU-Pensioenen
- Per fax op nummer +32 (0)2 233 75 04 (eventueel het origineel nazenden)
Wat gebeurt er als het levensbewijs niet
tijdig aankomt bij de CDVU-Pensioenen ?
De pensioenbetaling wordt geschorst. De betaling
wordt evenwel hervat, van zodra het levensbewijs de CDVU-Pensioenen
bereikt.
Voor meer informatie kan U terecht bij :
Ministerie van Financiën Tel. +32 (0)2 233 70 33 |