Waar vandaan: Geld & Werk > Pensioen > Zesmaandelijks levensbewijs

Zesmaandelijks levensbewijs

Een levensbewijs is een bewijs dat u iedere zes maanden moet indienen (of opsturen) om te bewijzen dat u nog leeft, en dat u dus nog uw pensioen moet krijgen.
Dit geldt enkel voor de gepensioneerden die langdurig (+/- 1 jaar), permanent of definitief in het buitenland verblijven.

Wanneer moet het levensbewijs ingediend worden ?
De betrokken gepensioneerde moet tweemaal per jaar SPONTAAN een levensbewijs verzenden aan de CDVU-Pensioenen.

Deze levensbewijzen moeten de CDVU-Pensioenen bereiken tussen 1 en 15 januari.

Deze levensbewijzen mogen ten vroegste gedateerd worden in december. M.a.w. levensbewijzen die vroeger dan 1 december gedateerd werden, worden niet aanvaard.

Idem voor juli:

  • Tussen 1 en 15 juli de CDVU-Pensioenen bereiken;
  • Ten vroegste dateren op 1 juni.

Waar kan U deze levensbewijzen verkrijgen ?

  • Op eenvoudig verzoek aan de CDVU-Pensioenen.
  • Online op deze website in de rubriek "formulieren-levensbewijzen"

N.B. De levensbewijzen opgesteld door een plaatselijke overheid worden ook door de CDVU-Pensioenen aanvaard.

Opgelet : doktersattesten worden NIET aangenomen!

Wie kan het levensbewijs legaliseren ?
Het levensbewijs moet ingevuld en voor echt verklaard worden door een officiële overheid : consul, gezant, ambassadeur, burgemeester en eventueel een politiecommissaris.

Hoe kan u het levensbewijs overmaken aan de CDVU-Pensioenen ?

  • Per post aan de CDVU-Pensioenen
  • Per fax op nummer +32 (0)2 233 75 04 (eventueel het origineel nazenden)

Wat gebeurt er als het levensbewijs niet tijdig aankomt bij de CDVU-Pensioenen ?
De pensioenbetaling wordt geschorst. De betaling wordt evenwel hervat, van zodra het levensbewijs de CDVU-Pensioenen bereikt.

Voor meer informatie kan U terecht bij :

Ministerie van Financiën
Administratie der Thesaurie
CDVU-Pensioenen
Kunstlaan 30
B-1040 Brussel

Tel. +32 (0)2 233 70 33
Fax +32 (0)2 233 75 04
e-mail: greta.dekeyser@minfin.fed.be

Hebt u nog vragen?

KBCPraat er dan over met een medewerker van uw KBC-bankkantoor of met uw KBC-agent. U kunt ook bellen naar het KBC-Telecenter op het nummer 078 152 153. Op werkdagen van 8 tot 22 uur en op zaterdag en banksluitingsdagen van 9 tot 17 uur.
U kunt ook schrijven, faxen, mailen of surfen naar:
KBC-Telecenter, Schoenmarkt 35, 2000 Antwerpen; Fax: 03 283 29 50; E-mail: kbc.telecenter@kbc.be; Website: www.kbc.be

E-mail deze pagina | Afdrukken | In favorieten opslaan In favorieten opslaan | Share/Bookmark

Je mening is belangrijk! Was deze pagina nuttig?



Een vraag of een probleem op SeniorenNet?
Kijk dan in het Helpcentrum (klik hier). Als je het daar niet kan vinden, helpen we je via e-mail op support@seniorennet.nl.

Zoek binnen SeniorenNet:

Untitled Document

Poll

Ken je iemand persoonlijk die doof of slechthorend is?