Verplichtingen van de aanvrager

Om de IGO te verkrijgen moet een aanvraag ingediend worden. Een aanvraag mag tevens ingediend worden indien zich in het patrimonium van de gerechtigde wijzigingen hebben voorgedaan die de toekenning of de verhoging van de IGO kunnen rechtvaardigen.

Aangifte (niet noodzakelijk onder de vorm van een aanvraag) moet gedaan worden, wanneer nieuwe gegevens het bedrag van de in aanmerking te nemen bestaansmiddelen kunnen verhogen (het meest voorkomende voorbeeld is de verkoop van een goed).

Vooraleer de aanvrager aanspraak kan maken op de IGO , is hij er toe gehouden zijn rechten op het pensioen ten laste van alle stelsels waaraan hij (of de overleden echtgenoot in het geval van een overlevingspensioen ) onderworpen is (geweest) te laten gelden.

Hebt u nog vragen?

KBCPraat er dan over met een medewerker van uw KBC-bankkantoor of met uw KBC-agent. U kunt ook bellen naar het KBC-Telecenter op het nummer 078 152 153. Op werkdagen van 8 tot 22 uur en op zaterdag en banksluitingsdagen van 9 tot 17 uur.
U kunt ook schrijven, faxen, mailen of surfen naar:
KBC-Telecenter, Schoenmarkt 35, 2000 Antwerpen; Fax: 03 283 29 50; E-mail: kbc.telecenter@kbc.be; Website: www.kbc.be

E-mail deze pagina | Afdrukken | In favorieten opslaan In favorieten opslaan | Share/Bookmark

Je mening is belangrijk! Was deze pagina nuttig?



Een vraag of een probleem op SeniorenNet?
Kijk dan in het Helpcentrum (klik hier). Als je het daar niet kan vinden, helpen we je via e-mail op support@seniorennet.nl.

Zoek binnen SeniorenNet:

Untitled Document

Poll

Ken je iemand persoonlijk die doof of slechthorend is?